Ruszyła kampania promująca picie soków i musów

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: PAP, (RS) | redakcja@agropolska.pl
28-03-2015,13:00 Aktualizacja: 28-03-2015,15:30
A A A

"Soki i musy - witaminy w SMART formie" - to nowa, trzyletnia kampania promocyjno-informacyjna Krajowej Unii Producentów Soków. Ma ona zwiększyć spożycie soków m.in. w Polsce, gdzie wypija się ich mniej niż w krajach Europy Zachodniej.

Program ma przekonać, że soki i musy owocowo-warzywne wzbogacają codzienną dietę witaminami i zachęcić do ich spożywania. Kampania jest skierowana przede wszystkim do matek, które zazwyczaj decydują o diecie swoich dzieci oraz do samych dzieci. Obejmie ona pięć rynków: polski, czeski, litewski, rumuński i słowacki.

Jak tłumaczy sekretarz generalny KUPS Barbara Groele, w codziennym, zabieganym życiu zapominamy o prawidłowej, zbilansowanej diecie. Zarówno w odżywianiu dzieci, jak i dorosłych, brakuje niezbędnych dla organizmu witamin zawartych w owocach i warzywach.

Według ostatnich badań, spożycie soków na pięciu rynkach objętych kampanią jest niższe od średniej unijnej oraz znacznie mniejsze niż w krajach Europy Zachodniej.

Jak wynika z raportu AIJN 2013 Liquid Fruit, Market Report przeciętny Polak wypija ok. 11,7 litrów soków na rok na osobę, co daje średnio ok. 32 ml soku na osobę dziennie, czyli szklankę na tydzień. Tymczasem rekomendowana przez ekspertów do spraw żywienia ilość soku na dzień to 200 ml. Dla porównania mieszkaniec Wielkiej Brytanii wypija ok. 17 litrów soków na rok, Niemiec – ok. 22 litrów, a Norweg około 30 litrów.

O ile soki są raczej znanym produktem, to nową kategorię napojów na większości z pięciu rynków objętych kampanią stanowią musy, a kampania ma informować o ich wartościach odżywczych i przekonać do ich konsumpcji.

Kampania jest finansowana środków UE oraz z krajowego budżetu oraz z pieniędzy Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, stanowiących wkład własny KUPS. Jej całkowity koszt wynosi ok. 5 mln euro. Od połowy marca br. akcja ruszyła w telewizji i internecie. Można ją śledzić na stronie www i fanpage'u na Facebooku.

Kampanię merytorycznie wspiera Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Wydział Nauk o Żywności Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego.

Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) to organizacja non profit zrzeszająca oraz integrująca 37 producentów soków, nektarów i napojów. Reprezentuje firmy dostarczające na rynek krajowy około 40 proc. soków owocowych i warzywnych oraz produkujące około 70 proc. zagęszczonych soków owocowych i warzywnych w Polsce.

Organizacja ta reprezentuje branżę oraz współpracuje z instytucjami naukowymi, laboratoriami badawczymi, dostawcami półproduktów, maszyn i opakowań. Realizuje też szereg działań promocyjno-edukacyjnych, propagując prawidłowe nawyki żywieniowe, w tym ideę 5 porcji warzyw i owoców, gdzie jedną z porcji może być szklanka soku.

Poleć
Udostępnij
ass="left">Skomentuj