Polski pawilon na EXPO odwiedziło ponad 800 tysięcy osób
Elżbieta Lublińska-Kasprzak, szefowa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości poinformowała w poniedziałek, że ponad 816 tys. osób odwiedziło Pawilon Polski na światowej wystawie EXPO w Mediolanie.
Prezes PARP mówiła, że Polska na EXPO stara się na przemian prezentować sztukę i gospodarkę. Przypomniała, że głównym tematem polskiego pawilonu jest żywność i produkcja żywności, co wpisuje się w hasło przewodnie mediolańskiej wystawy - "Wyżywienie planety, energia dla życia".
Przypomniała też, że EXPO oprócz promocji najnowszego dorobku Polski, stwarza możliwość nawiązania kontaktów biznesowych, m.in. za pośrednictwem seminariów dla przedsiębiorców, czy targów.
Kujawsko-pomorskie drugi raz zaprezentuje się podczas Expo
Jednocześnie wystawa pozwala na pokazanie Polski nowoczesnej, a prezentacji polskiej branży rolno-spożywczej towarzyszą spotkania poświęcone innym gałęziom gospodarki: technologiom rolniczym, turystyce, sektorowi informatycznemu, kosmicznemu, czy polskiej nauce.
Lublińska-Kasprzak powiedziała, że w ramach EXPO lub towarzyszących wystawie seminariów doszło już do co najmniej setek spotkań polskich przedsiębiorców z biznesmenami włoskimi. Zauważyła, że z czasem przyniosą one wymierne efekty gospodarcze.
- Udział polskich przedsiębiorców organizujemy pod egidą EXPO już od ubiegłego roku. Z tych spotkań, wydarzeń, rodzą się kontakty, które często, po wielu miesiącach pracy (...) przekładają się na konkretne kontrakty - tłumaczyła.
Prezes wskazała także, że w najbliższą niedzielę w ramach EXPO odbywa się Dzień Polski. Tak jak dotychczasowe wydarzenia w Pawilonie Polski, będzie łączył gospodarkę ze sztuką. Odbędą się więc koncerty, m.in. Orkiestra Filharmonii Narodowej wykona IV symfonię Henryka Góreckiego, czy np. poświęcona porcelanie użytkowej wystawa "Stół polski".
Dzień później, z udziałem wicepremiera Janusza Piechocińskiego i przedstawicieli polskich instytucji i firm, odbędzie się polsko-włoskie forum gospodarcze dla przedsiębiorców z Włoch. Spotkanie będzie dotyczyć potencjału polskiej gospodarki, możliwości inwestowania oraz współpracy z polskimi firmami.
Włochów do odwiedzin polskiego pawilonu zachęcają reklamy z udziałem mieszkającej w Italii polskiej modelki i aktorki Katarzyny Smutniak oraz szefa PZPN, a niegdyś piłkarza włoskich klubów sportowych, Zbigniewa Bońka.
EXPO 2015 w Mediolanie trwa od 1 maja. Bierze w niej udział 145 krajów i organizacji międzynarodowych. Swoje pawilony zbudowały 54 państwa, pawilon polski należy do największych i najpopularniejszych. Ekspozycja potrwa do końca października.