Mjanma zgłasza duży popyt dla produkty mleczne. To szansa na naszych firm
Firma Foodcom działa już w Mjanmie - podała Polska Agencja Inwestycji i Handlu, która wspiera ekspansję naszych spółek na tamtejszym rynku. Ten 54 milionowy kraj zgłasza popyt m.in. na produkty mleczne.
Jak wskazała agencja, warszawska firma spożywcza Foodcom sprzedała do Mjanmy 120 ton odłuszczonego mleka w proszku (tzw. SMP), którego odbiorcą jest jedna z największych tamtejszych firm spożywczych.
Produkcja mleka maleje, ale wciąż jest większa niż rok temu
- Znaleźliśmy mjanmańskiego klienta, a następnie skontaktowaliśmy go z Foodcom i pośredniczyliśmy w przekazywaniu informacji w początkowym etapie współpracy. Potencjalny kontrahent z Mjanmy otrzymał dane kontaktowe do polskich partnerów, koszt transportu morskiego wraz z dokładną informacją na temat składu - wskazał Przemysław Zaręba, szef biura PAIH w Kuala Lumpur.
54-milionowa Mjanma zgłasza duży popyt na produkty mleczne, szczególnie dla dzieci. Trudne warunki do schładzania mleka i raczkująca lokalna produkcja powodują, że podaż opiera się na imporcie mleka UHT, skondensowanego i w proszku.
- Polscy producenci mleka w proszku muszą zmierzyć się w Mjanmie z silną międzynarodową konkurencją, m.in. z Nowej Zelandii. Jednak odpowiednia, skrojona na miarę klienta oferta da duże szanse na sukces - ocenił ekspert PAIH.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu działa na rzecz promocji Polski i polskiej gospodarki, a także wspiera inwestycje bezpośrednie polskich i zagranicznych firm.
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś