Minister rolnictwa obiecuje priorytetową budowę ważnej drogi
Zwiększenie środków w Programie Budowy Dróg Krajowych do 135 mld zł i priorytetowe potraktowanie przez rząd budowy drogi S19 Via Carpatia, przyspieszy prace przy tej trasie w Podlaskiem - powiedział w sobotę na konferencji prasowej w Białymstoku minister rolnictwa Krzysztof Jurgiel.
Jurgiel mówił, że na posiedzeniu rządu w miniony czwartek zaktualizowano Program Budowy Dróg Krajowych i zwiększono środki na finansowanie budowy tych dróg o 28 mld zł i obecny budżet wynosi 135 mld zł. - Decyzją rządu droga S19 Via Carpatia będzie wybudowana do 2023 roku - powiedział minister.
Oszczędności pójdą na lokalne drogi. W puli są miliony złotych
Jak przekonywał poseł PiS Dariusz Piontkowski, są to realne decyzje i realne terminy. Powiedział, że w pierwszej kolejności S19 w Podlaskiem będzie realizowane tam, gdzie jest największe natężenie ruchu, czyli obwodnica na południe od Białegostoku. - Tutaj jest to o tyle ułatwione, że tam są już dosyć zaawansowane prace studyjne - dodał poseł.
W ocenie Piontkowskiego bardziej skomplikowana jest sytuacja na północ od Białegostoku, w stronę granicy z Białorusią. Dodał, że zostały przeznaczone dodatkowe środki na wydanie decyzji środowiskowej dla wariantu przez Czarną Białostocką.
Droga S7: szybciej ze stolicy do Grójca, Radomia i Krakowa
Obecny na konferencji dyrektor oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku Wojciech Borzuchowski mówił, że w pierwszym etapie S19 w Podlaskiem do realizacji zostanie skierowana tzw. mała północna obwodnica Białegostoku Sochonie-Dobrzyniewo-Choroszcz, aby połączyć S19 z S8 w stronę Warszawy.
Dodał, że dzięki temu na obwodnicę przeniesie się ruch ciężarowy, który obecnie odbywa się po wewnętrznej obwodnicy miasta.
Rolnicy orzą w drogach. Wójtowie mają dość i grożą karami
Borzuchowski odniósł się też do budowy S19 na północ od Białegostoku. W jego ocenie, krótszy wariant (czyli po tzw. starym śladzie) jest bardziej racjonalny, zmniejszy też koszt inwestycji o ok. 3 mld zł.
Jak informowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w 2016 r., cały podlaski odcinek Via Carpatia ma mieć 248 km długości i kosztować ponad 12 mld zł. S19 biegnie od granicy ze Słowacją w Barwinku przez Rzeszów, Lublin i Białystok (węzeł Choroszcz).
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś