Rośnie popyt na wędliny, a przetwórnie mięsa korzystają na taniej wieprzowinie.
Rośnie popyt na wędliny, a przetwórnie mięsa korzystają na taniej wieprzowinie.
Jak donosi portal polskieradio.pl powołując się na "Rzeczpospolitą" w ostatnim roku gospodarstwa domowe wydały na wędliny 14,5 mld zł, z czego 33,8 proc. przypadało na zapakowane kiełbasy i szynki. Co ciekawe jeszcze w połowie minionego roku ich udziały w rynku wędlin nie przekraczały 30 proc.
Rosnący popyt na zapakowane produkty sprawia, że na znaczeniu zyskują marki wędlin. Firmy inwestują w nie chętnie także dlatego, że dzięki rozpoznawalnym brandom łatwiej konkurować na rynku, w którym coraz większą rolę odgrywają sieci handlowe.
Tymczasem według przedstawicieli branży, od czasu wprowadzenia zakazu eksportu wieprzowiny z Unii Europejskiej do Rosji mocno spadły ceny tego surowca.