Co z badaniem drogomierzy w ciągnikach? KRIR interweniuje
Postulaty branży rolniczej skłoniły Ministerstwo Infrastruktury do wniosku, że trzeba ponownie przeanalizować wprowadzone zmiany w prawie odnośnie obowiązkowych kontroli drogomierzy.
W tej sprawie w kancelarii premiera interweniowała m.in. Krajowa Rada Izb Rolniczych.
Licznik w ciągniku się nie zgadzał
"Rolnicy postulują o wyłączenie z katalogu pojazdów mechanicznych podlegających kontroli, wskazań drogomierzy ciągników rolniczych oraz samojezdnych maszyn rolniczych dopuszczonych do ruchu na podstawie homologacji niewymagającej posiadania przez nie odrębnego licznika pokonanego dystansu, a podlegających obowiązkowi dokonywania przeglądów rejestracyjnych w stacjach kontroli pojazdów" - napisała KRIR.
To wystąpienie trafiło z biura szefa rządu do Ministerstwa Sprawiedliwości oraz Ministerstwa Infrastruktury. W odpowiedzi rolniczy samorząd otrzymał do wiadomości pismo Departamentu Transportu Drogowego Ministerstwa Infrastruktury (DTD MI) skierowane do Departamentu Legislacyjnego Prawa Karnego w Ministerstwie Sprawiedliwości.
Napisano w nim, że w opinii DTD MI wprowadzony art. 81b ust. 1 do ustawy z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (obowiązek w terminie 14 dni od dnia wymiany drogomierza pokazania pojazdu w stacji kontroli w celu odczytu wskazania drogomierza) powinien zostać ponownie dogłębnie przeanalizowany.
W szczególności ma tu chodzić o postulaty branży motoryzacyjnej i środowisk rolniczych.
Resort infrastruktury podjął ponadto prace mające na celu wyłączenie z obowiązku stawienia się na stacji kontroli pojazdów - po wymianie drogomierza - pojazdów niepodlegających rejestracji (pojazdów wolnobieżnych, takich jak np. wózki widłowe, walce drogowe, itp.) oraz pojazdów służb.
- Rolnictwo bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś