Udział w aukcjach tylko z nowymi zaświadczeniami. URE czeka na wnioski
Producenci chcący wziąć udział w aukcjach, które odbędą się w tym roku, muszą ponownie złożyć wniosek do prezesa URE o wydanie zaświadczenia o dopuszczeniu do aukcji lub deklaracji o przystąpieniu do niej. A to za sprawą nowelizacji ustawy o OZE.
Nowelizacja ustawy o odnawialnych źródłach energii znacząco zmodyfikowała dotychczasowe zasady przeprowadzania aukcji na sprzedaż energii elektrycznej z OZE.
Nowe przepisy wejdą w życie 14 lipca br.

Wygrali aukcje. Produkcja energii właśnie ruszyła
W związku z tym, Urząd Regulacji Energetyki, będący organizatorem aukcji, informuje, że dotychczas wydane zaświadczenia o dopuszczeniu do udziału w aukcji, w poszczególnych „koszykach”, tracą ważność.
- Dokumenty te już nie uprawniają dysponujących nimi wytwórców do złożenia oferty w ramach aukcji, które będą przeprowadzane w oparciu o znowelizowaną ustawę o OZE - precyzują w URE.
Producenci powinni więc niezwłocznie złożyć do prezesa URE ponowny wniosek o wydanie zaświadczenia.
Jak jednak podkreśla urząd, obowiązek aktualizacji zaświadczeń nie dotyczy wytwórców, których oferty wygrały w którejkolwiek z dotychczas przeprowadzonych aukcji, mimo że odbywały się one na podstawie „starych” przepisów.
Powyższe rekomendacje odnoszą się również do deklaracji o przystąpieniu do udziału w aukcji.