Ile kosztuje eskortowanie tranzytu z Ukrainy?
Widok 6 samochodów ciężarowych wiozących zboże z Ukrainy eskortowanych przez 2 samochody Służby Celno-Skarbowej rodzi pytanie: ile to kosztuje nasz budżet, czyli nas wszystkich podatników. Spytaliśmy o to rzecznik Krajowej Administracji Skarbowej.
Nasze pytania:
- ilu pracowników KAS uczestniczyło w eskortowaniu transportów z produktami rolnymi z Ukrainy?
- ile plomb elektronicznych założono?
- ile samochodów KAS uczestniczyło w eskortowaniu transportów z produktami rolnymi z Ukrainy?
- na jaką kwotę KAS szacuje koszty poniesione w związku z eskortowaniem transportów z produktami rolnymi z Ukrainy?
Które firmy kupowały zboże z Ukrainy?
Odpowiedzi:
Organizacja Służby Celno-Skarbowej, która jest formacją mundurową funkcjonującą w ramach Krajowej Administracji Skarbowej, pozwala zabezpieczyć odpowiednią liczbę funkcjonariuszy do realizacji zadania kontroli tranzytu, a wszelkie potrzeby kadrowe w tym zakresie są monitorowane.
Pierwotnie założyliśmy, że do działań konwojowych może zostać zaangażowanych około 350 funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej dziennie oraz 164 radiowozy. Natomiast faktyczna liczba funkcjonariuszy nadzorujących konwoje jest dynamiczna i zależy od ilości konwojowanych transportów. Aktualnie sytuacja nie wymagała zaangażowania ww. liczby funkcjonariuszy i pojazdów.
W okresie od 21 kwietnia do 1 maja br., około 1170 razy zostało założone zamknięcie urzędowe w postaci plomby elektronicznej.
Zadania te są wykonywane przez funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej w ramach realizacji regulaminowych działań i nie są związane z dodatkowymi obowiązkami.
- Krok po kroku w zakresie doboru odmian, nawożenia i ochrony. Zamów prenumeratę miesięcznika "Nowoczesna Uprawa" już teraz