Są chętni na polskie jabłka. To trzeba wykorzystać
W ramach kampanii "Siła smaku, witamin i kolorów - poznaj jakość jabłek z Europy" polskie jabłka były promowane na targach Gulfood w Dubaju. Oferta spotkała się z dużym zainteresowaniem arabskich odbiorców.
To projekt realizowany przez Stowarzyszenie Unia Owocowa w konsorcjum ze Związkiem Sadowników RP, którego celem jest promocja europejskich owoców. Dofinansowana jest ze środków UE i Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Polskie jabłka trafiły do kolejnego kraju
Jak podkreśla Unia, w ostatnich latach, nasze jabłka podbiły kilka rynków perspektywicznych, m.in.: Egipt, Jordanię, czy Arabię Saudyjską. Jesteśmy liderem w produkcji tych owoców po Włochach i Francji. UE produkuje ok. 10 mln ton jabłek rocznie, a Polska aż 3,5 mln ton.
- Nasze jabłka są obecnie eksportowane do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, co jest niemałym sukcesem, ale to wciąż rynek perspektywiczny o dużych możliwościach. Chcemy zwrócić uwagę arabskich nabywców na wysoką jakość owoców i zwiększyć ich eksport w rejonie Bliskiego Wschodu - powiedziała Paulina Kopeć, sekretarz generalna UO.
Zdaniem projekt manager Karoliny Kamińskiej, potencjał rynku ZEA jest duży i obiecujący. Polska eksportuje rocznie około 400 kontenerów jabłek do Dubaju.
- Obecnie koncentrujemy się na rynku ZEA, ale są też inne możliwości ekspansji na pozostałe kraje Zatoki Perskiej. Liczymy, że eksport jabłek z Polski do Dubaju zwiększy się, ponieważ ich jakość poprawia się z roku na rok. Oczekujemy nowych kontraktów, gdyż zainteresowanie importem europejskich, a w tym naszych jabłek było wysokie - skomentowała przedstawicielka Unii Owocowej.
- Krok po kroku w zakresie doboru odmian, nawożenia i ochrony. Zamów prenumeratę miesięcznika "Nowoczesna Uprawa" już teraz