Pöttinger Jumbo z nowym systemem hamowania - już w Polsce
Pöttinger w swoich przyczepach samozbierających serii Torro Combiline i Jumbo zadbał o wysokie bezpieczeństwo. Maszyny te uzyskały nowe systemy hamulcowe.
Nowe hamulce marki Knorr-Bremse są znane w sektorze pojazdów użytkowych i, jak podaje producent, zapewniają one większą stabilność przy wysoko umieszczonym środku ciężkości i jednocześnie dużej prędkości jazdy. Duża ładowność pojazdów rolniczych, wzrost wydajności transportowej i duże prędkości wymagają zastosowania nowoczesnych rozwiązań w systemie hamulcowym, które obok wzrostu bezpieczeństwa zapewnią obniżenie kosztów związanych z zużyciem okładzin hamulcowych i opon.
Pöttinger Terradisc i Synkro – do uprawy przedsiewnej i przykrycia resztek
Elektroniczny system hamowania (EBS) z programem stabilizacji (RSP)
Zastosowanie programu stabilizacji (RSP) zapewnia przy manewrze skręcania i zachodzenia przyczepy w wąskim zakręcie lub przy dużej prędkości jazdy stabilność i bezpieczeństwo Funkcja ta powoduje automatyczne hamowanie wybranych kół przyczepy, przy zagrożeniu jej wywróceniem się. Jednostka sterująca nowym systemem hamulcowym w przyczepach Pöttingera, stanowi zwartą konstrukcję. Sygnał obciążenia osi brany jest z zawieszenia hydropneumatycznego i jest bezpośrednio przekształcany w sygnał elektryczny. Układ ten pracuje na napięciach o dużym zakresie: od 8-32 V, co pozwala na pracę ze wszystkimi ciągnikami. W przypadku zaniku napięcia system zabezpiecza działanie elektronicznego pomiaru ciężaru i systemu ABS. Nie działa wtedy funkcja przyhamowywania kół (RSP).
Pöttinger - kombinacja kosząca S10
Konieczne gniazdo ABS
Przyczepy wyposażone w moduł hamulcowy EBS mogą być ciągnione przez ciągniki z ABS, EBS albo przez ciągniki z tradycyjnymi hamulcami. Do działania systemu potrzebna jest wtyczka ISO7638 (gniazdo ABS) w ciągniku, aby zapewnić stałe zasilanie i działanie systemu ostrzegania TEBS G2.1. W ciągnikach z tradycyjnym układem hamulcowym należy taką wtyczkę domontować. W tym wypadku potrzebne jest tylko zasilanie i lampka kontrolna sprawności układu. Zastosowanie „inteligentnego” układu hamulcowego zwiększa bezpieczeństwo, stabilizuje jazdę przyczepy oraz dostarcza siłę hamowania odpowiednią dla danego koła w danej sytuacji.
Pöttinger Jumbo z nowym systemem hamowania już w Polsce
Pierwsza w Polsce przyczepa Pöttinger z elektronicznym systemem hamowania (EBS) z programem stabilizacji (RSP) została kupiona przez Mirosława Wildowicza z miejscowości Bielewicze. Jumbo 10010 D jest już trzecia przyczepą w tym gospodarstwie. Wcześniej rolnik użytkował Torro 5100 i Jumbo 7210. Nowy nabytek zostanie wykorzystany do zbioru traw i kukurydzy łącznie z ponad 1000 hektarów w sezonie we własnym gospodarstwie jak i usługowo. Przyczepa Jumbo 10010 D jest wyposażona w wagę, która pozwoli przedsiębiorcy na ewidencjonowanie ilości zebranej w sezonie paszy z zachowaniem podziału na użytek własny i obsługę dla klientów.