Pokaz opryskiwacza John Deere R4050i z karbonową belką polową
Firma John Deere na początku 2018 r. podpisała porozumienie dotyczące przejęcia firmy King Agro. To przedsiębiorstwo specjalizuje się w produkcji wyrobów z włókien węglowych. Centrala tej firmy znajduje się w Walencji w Hiszpanii, jest jeszcze jej filia w Campana w Argentynie. W 2015 r. John Deere oraz King Agro podpisały porozumienie w kwestii rozwoju oraz sprzedaży belek karbonowych do maszyn John Deere.
Obecnie John Deere polska realizuje cykl pokazów samojezdnego opryskiwacza R4050i, wyposażonego w belkę z włókien węglowych. Do opryskiwaczy tych jest montowana w standardzie belka o szerokości roboczej 36 m. Opryskiwacz przeznaczony na potrzeby Demo Touru to maszyna z silnikiem o mocy maksymalnej 255 KM, z napędem hydrostatycznym zasilanym jedną pompą. Producent montuje silniki hydrauliczne przykołowe o pojemności 60 l (80 l na kołach osi tylnej, w przypadku pracy w ciężkich warunkach – opcja). Zbiornik główny opryskiwacza R4050i ma pojemność 5000 l, a zbiornik na czystą wodę 400 l. System cieczowy tego opryskiwacza – PowrSpray – jest zasilany przez dwie pompy wirowe. Jedna, o maksymalnym wydatku 1000 l/min., odpowiedzialna jest m.in. za oprysk i mieszadło. Druga pompa odśrodkowa o największym wydatku 1200 l/min., zasila system szybkiego napełniania zbiornika głównego i na czystą wodę. System PowrSpray zawiera zespół sterujący, pozwalający na zatrzymanie napełniania kiedy pompowana do niego ciecz osiągnęła zadany wcześniej poziom. Pompy są zasilane hydraulicznie. Układ zasilania belki polowej w ciecz użytkową, nie ma tradycyjnego systemu regulacji ciśnienia roboczego. Zajmuje się tym sterowanie obrotami i w ten sposób pośrednio wydatku pompy.
Carbon w jednym rozmiarze
Belka do pracy z R4050i, to podzespół o szerokości roboczej 36 m i obecnie jest to jedyny model belki do tego opryskiwacza. Belka polowa wykonana z nowego materiału jest o ok. 600-700 kg lżejsza od tradycyjnej belki stalowej. Warto nadmienić, że włókno wykorzystane do produkcji belki polowej jest sześć razy bardziej wytrzymałe oraz pięć i pół raza lżejsze od stali. Dzięki takiemu materiałowi, możliwe jest wykonywanie szybkich i dokładnych zabiegów polowych z prędkościami do 30 km/h, bez obaw o system zawieszenia, stabilizacji belki oraz samą jej konstrukcję. Po drogach publicznych maszyna może poruszać się z prędkością do 40 km/h.