Opryskiwacz Amazone Pantera od roku modelowego 2017 spełnia wymagania normy emisji spalin Euro IV. Zastosowano recyrkulację spalin z katalizatorem oksydacyjnym oraz filtrem cząstek stałych.
Amazone Pantera 4502 ma montowany sprawdzony 6-cylindrowy silnik Deutz o mocy 218 KM. Ten rzędowy silnik z turbodoładowaniem i chłodzeniem powietrza doładowania podczas pracy na stromych zboczach może w trybie Power przy obrotach wynoszących 2200 na minutę rozwinąć pełną moc.
Firma Amazone zaproponowała system szybkiej wymiany redlic C-Mix-Clip, który przystosowany jest do kultywatorów Cenius. Jak zapewnia producent umożliwia on komfortową wymianę tych elementów roboczych. Za pomocą...
W silniku zastosowano recyrkulację spalin z katalizatorem oksydacyjnym oraz filtrem cząstek stałych. Filtr cząstek stałych jest regenerowany podczas pracy i w odróżnieniu od silnika Euro IIIB nie posiada opcji wtrysku paliwa w celu podniesienia temperatury spalin. System SCR za pomocą roztworu mocznika redukuje znajdujące się w spalinach tlenki azotu. Jego 20 litrowy zbiornik znajduje się obok 230 litrowego zbiornika paliwa. Zużycie AdBlue wynosi ok. 2,5 % zużycia paliwa. Oznacza to, że należy uzupełniać go co 3 do 4 tankowania ON.
Obok zmienionej technologii obróbki spalin przy tej zmianie modelu dokonano kolejnych modernizacji i ulepszeń. Zewnętrzne cechy rozpoznawcze to obok zbiornika AdBlue oraz schodów do jego zbiornika z prawej strony maszyny także tylne światła LED. Nowe typy opryskiwaczy Amazone Pantera mogą teraz korzystać także z oświetlenia roboczego LED zamiast halogenowego.
Ponadto wydajność zasysania z wykorzystaniem inżektora w opryskiwaczu Pantera wzrosła o 20 % do maksymalnie 600 l/min. Napełnienie całego opryskiwacza Pantera zajmuje mniej, niż 10 minut. Przyłącze napełniania zostało przesunięte do przodu do specjalnego schowka i wyposażone w automatyczne zatrzymywanie napełniania. Taka automatyka zapobiega przelaniu maszyny przy zastosowaniu węża ssącego lub podczas napełniania ciśnieniowego.