Największy rosyjski producent maszyn rolniczych coraz śmielej wkracza na rynki Unii Europejskiej i Ameryki Północnej.
Jak wiemy, w krajach Wspólnoty w odróżnieniu od reszty państw Starego Kontynentu obowiązują restrykcyjne normy czystości spalin Euro IIIB i Euro IV. Z kolei w USA i w Kanadzie silniki muszą być dostosowane do równoważnych im standardów Tier 4i i Tier 4.
Rostselmash już od pewnego czasu montuje w swoich maszynach kierowanych na tereny Unii Europejskiej amerykańskie jednostki Cummins i niemieckie Mercedes-Benz spełniające normę Euro IIIB.
W najbliższym czasie do kombajnów zbożowych i sieczkarń polowych rosyjskiego giganta z Rostowa nad Donem zawitają diesle serii 6R 460 z logo MTU o mocy znamionowej w przedziale 400-510 KM. Jest to pokłosie umowy zawartej między firmą Rostselmash, a Roll-Royce Power Systems, do której należy dział silnikowy marki Mercedes-Benz. Zamówione jednostki napędowe spełniają normę emisji spalin Euro IIIB.
Silnik o mocy 400 KM trafi do zaprezentowanej podczas ostatnich targów Agritechnica 2013 sieczarni polowej RSM 1403, zaś większy 510-konny motor zostanie zainstalowany w najnowszym flagowym kombajnie zbożowym Torum 780.
Umowa przewiduje dostarczenie 400 jednostek. Docelowo jednak silniki MTU marki Mercedes mają trafić do 3000 maszyn z logo Rostselmash.