Kombajn Deutz-Fahr C5305
Deutz-Fahr wprowadza nowy kombajn na nasz rynek Deutz-Fahr C5305 – maszynę serii 5000, która ma wypełnić przedział maszyn omłotowych w zakresie poniżej 200 KM.
Kombajn Deutz-Fahr C5305 ma 6-cylindrowy silnik Deutz TCD L06, o pojemności skokowej 6,1 l i mocy maksymalnej 175 KM. Silnik spełnia normy czystości spalin Stage V dzięki EGR, DOC, SCR i pasywnemu filtrowi cząstek stałych (DPF). Kombajn będzie sprzedawany w trzech szerokościach roboczych: z hederami o szerokości 3,6; 4,2 albo 4,8 m.
5 klawiszy i 3 biegi
C5305 t kompaktowy kombajn z wytrząsaczem pięcioklawiszowym. Napęd na koła przenosi układ hydrostatyczny 3-biegową przekładnią mechaniczną (1-do 6 km/h; 2-do 15 km/h; 3 – do 26 km/h, a bieg wsteczny – do 14 km/h). Płynna regulacja prędkości odbywa się dżojstikiem. Bęben młócący o średnicy 60 cm, ma szerokość 111 cm i 8 cepów. Zakres prędkości bębna młócącego wynosi od 420 do 1220 obr./min. Regulacja ta jest elektryczna. Bęben opasa trzysegmentowe klepisko o powierzchni 0,72 m2, w zakresie 121 stopni. Regulacja szczeliny wejściowej jak i wylotowej klepiska jest regulowana niezależnie od siebie, dwiema dźwigniami usytuowanymi po lewej stronie, na zewnątrz, przy wejściu do kabiny. Za bębnem znajduje się odrzutnik słomy o średnicy 400 mm. Powrót niedomłotów to tzw. DGR (double grain return). Są one kierowane do podsiewacza maszyny. Po obu jej stronach znajdują się minimłocarnie, z wkładkami trącymi, które można zmieniać w zależności od rodzaju młóconego ziarna.
Kabina Commander Cab EVO
Zbiornik ziarna ma pojemność 4600 litrów. Rozładunek może odbywać się z prędkością 75 l/s. Zbiornik na paliwo ma 300 l, z kolei pojemnik na AdBlue ma pojemność 53 l. Nowy kombajn C5305 jest wyposażony w kabinę Commander Cab EVO. Po jej prawej stronie znajduje się podłokietnik i panel sterowania oraz terminal z wyświetlaczem prezentującym najważniejsze parametry pracy kombajnu.