Dwie generacje na jednym polu
Szybki rozładunek
Kombajn Case IH 8240, ma wydajny, szybki system rozładunku zbiornika. Maszyna poprzez długą i grubą rurę może wyładować 14400 l ziarna w ciągu 2 minut i 7 sekund, a w przypadku opcjonalnego 141 l/s, co pozwala na wyładunek pełnego zbiornika w 1 min i 42 sekundy. Pozwala to na szybkie zwożenie plonu z pola, bez konieczności zatrzymywania się, a jeśli musi ono się odbyć – to zajmie zaledwie 2 minuty.
W zespole rozładunkowym kombajnów generacji 240, zastosowano większe ślimaki wygarniające ziarno. Ponadto napęd poszczególnych podzespołów wygarniających jest rozdzielony. Jest to opcja w modelach 7240 i 8240, standard zaś w 9240. Niezależny napęd ślimaków, pozwala na zatrzymanie tych w zbiorniku, podczas gdy ślimak wygarniający, obecny w rurze wyładowczej ciągle pracuje. Dzięki temu składana rura wyładowcza jest opróżniana, przed osiągnięciem pozycji spoczynkowej, co wpływa na jej żywotność i na zmniejszenie strat ziarna, podczas przeładunku. Na końcu rury znajduje się regulowana strumienica, dzięki której możemy korygować miejsce zrzutu nasion. Po zakończeniu wysypu i złożeniu rury, strumienica unosi się i ją zamyka.
Demo Tour 2016 marek Case IH i Steyr w firmie Zip Agro
Pomniejszony rotor
System omłotowy kombajnu to ułożony wzdłużnie rotor z koszem sitowym opasającym rotor na połowie obwodu (180 stopniach). W serii 240 rotor został pomniejszony, z uwagi na łatwiejsze dostosowywanie do różnych poziomów plonu, a więc i wypełnienia zespołu omłotowego materiałem. Kos sitowy ma łącznie 4 moduły. Rotor młócąco-separujący ma średnicę 762 mm i długość 2638 mm. Zespół czyszczący ma zdolność samopoziomowania, na przechyłach terenu nie przekraczających 12 %. Całkowita powierzchnia separacji wynosi 2,98 m2. Zespół omłotowy jest łatwo dostępny z poziomu gruntu. Dlatego ew. wymiana czy sprawdzenie stanu klepisk nie stanowi problemu. Rotor młócący uzyskuje napęd z silnika kombajnu poprzez przekładnię CVT z czterema przełączanymi zakresami prędkości. W opcji możliwy jest także napęd zespołu żniwnego poprzez przekładnię CVT.