Deutz-Fahr serii C6000. Pierwszy kombajn spełniający normę Euro IV
Dzisiaj (1 lipca) niedaleko miejscowości Županja na południowym wschodzie Chorwacji zaprezentował się w łanie pszenicy jarej pierwszy prototyp okrętu żniwnego rodziny C6000 ze stajni Deutz-Fahr. To zmodernizowany następca dobrze znanego modelu 6040.
Nowy kombajn to kolejne dzieło stylistyczne wybitnego włoskiego projektanta Giorgetto Giugiaro. W maszynie tej znajdziemy kabinę Commander Cab Evo II. Wizualnie z zewnątrz nawiązuje ona do wersji Commander Cab V znanej z większych okrętów żniwnych niemieckiej marki serii: C7000 i C9000.
Jednak w środku kabiny spotka nas parę niespodzianek. Deutz-Fahr wprowadził bowiem do kombajnów zupełnie nowy dżojstik. Jest on jednak kształtem zbliżony do dźwigni wielofunkcyjnej obecnej w ciągnikach tej firmy ze skrzynią bezstopniową TTV.
Kolejna nowość to silnik. Maszyny serii C6000 to nie tylko pierwsze okręty żniwne, ale w ogóle pierwsze pojazdy z logo Deutz-Fahr wyposażone we własną jednostkę napędową spełniającą normę emisji spalin Euro IV. W związku z tym producent wprowadził do oczyszczania gazów wydechowych wprowadził dodatkowo systemy: EGR i DPF. Nowy standard spełniony został ponadto dzięki nieznacznie zwiększonemu udziałowi płynu AdBlue w celu zneutralizowania tlenków azotu.
Seria C6000 składa się z dwóch modeli: C6205 i C6205 TS. Ten drugi wyróżnia się obecnością separatora rotacyjnego za odrzutnikiem słomy oraz zmniejszoną w związku z tym powierzchnią wytrząsacza. Oba kombajny mają silnik o mocy znamionowej 230 KM oraz zespoły żniwne o szerokościach w zakresie 4,2-6,3 m.
Więcej informacji wkrótce...