Zetor Major z silnikiem Deutz na pokazie
Podczas dzisiejszej (10 maja) majówki firmy Zetor miała miejsce polowa prezentacja m.in. ciągników Major z silnikami marki Deutz.
Od początku tego roku w ofercie marki Zetor pojawiły się ciągniki serii Major, które w porównaniu do swoich poprzedników wyróżniają się przede wszystkim nowym silnikiem spełniającym normę emisji spalin Euro IIIB. Jest to czterosuwowy silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa w układzie Common Rail, z doładowaniem turbosprężarką i katalizatorem DOC marki Deutz AG o symbolu TCD 2.9 L4.
Major 60 ma moc homologowaną 61,2 KM, a Major 80 - 75,4 KM.
Zsynchronizowana skrzynia biegów w Majorze ma 4 biegi główne i 3 grupy, czyli w sumie 12/12. Dźwignia rewersora mechanicznego umieszczona jest pod kierownicą z lewej strony. Maksymalna prędkość wynosi 30 km/h.
Ciągniki Major są wyposażone w mokre hamulce tarczowe ze sterowaniem mechanicznym. Gniazda układ hydraulicznego uruchamiane są mechanicznie dźwigniami, a wydajność pompy hydraulicznej wynosi 50 l/min. Udźwig tylnego TUZ wynosi 2400 kG.
Ciągniki Zetor Major oferowane są z napędem przednim.