W roku 2014 sprzedaż nowych ciągników mierzona liczbą rejestracji w systemie ewidencji pojazdów naszego kraju (CEPiK) wyniosła 14 556 sztuk. Jest to o blisko 500 sztuk mniej niż w 2013 i 4581 sztuk mniej niż w rekordowym 2012 roku. Z drugiej strony jednak wciąż o prawie 1014 ciągników więcej niż w kryzysowym 2008 roku.
Niemniej wciąż widać dużą zależność rynku nowych traktorów od źródła finansowania jakim są programy pomocowe UE dla rolnictwa Polski. Pomijając ten fakt rok 2014 pokazuje, iż wybory naszych rolników odnośnie marki od kilku lat pozostają na podobnym poziomie poza Kubotą, która praktycznie podwoiła swoją sprzedaż.
Rok 2014 wziął New Holland
Cały rok 2014 należał pod względem liczby sprzedanych ciągników, można powiedzieć tradycyjnie, do marki New Holland. Ponad 2580 niebieskich ciągników znalazło nabywców wśród rolników, usługodawców, a także w sektorze komunalnym i przemysłowym. Dało to marce New Holland udział prawie 18% w całym rynku nowych ciągników w roku 2014. Natomiast w porównaniu do 2013 roku producent ten odnotował spadek wynoszący 2,5%.
Drugi John Deere, trzeci Zetor
John Deere sprzedał w minionym roku 1881 sztuk nowych traktorów i pomimo spadku poniżej 2000 sztuk w porównaniu do 2013 roku, to utrzymał pozycję drugiej marki, której traktory były najchętniej kupowane w naszym kraju. Udział ciągników John Deere w całym rynku 2014 wyniósł prawie 13%.