Massey Ferguson 6612. Ciężkie 120 KM
MF 6612 jest najmniejszym z modeli w nowej wciąż serii 6600. Ciągnik dysponuje mocą maksymalną 135 KM. Producent podaje moc maksymalną 120 KM, gdyż 15 KM uwalnia się przy dużym obciążeniu silnika lub gdy przekracza on 1950 obr./min przy załączonym wałku odbioru mocy.
Dlatego wielkość narzędzi do tego ciągnika należy przyjmować dla mocy maksymalnej 120 KM. Traktory Massey Ferguson serii 6600 są dużymi ciągnikami. Ich rozstaw osi wynosi 2,67 m. W serii 7600 jest to 2,88 lub 3 metry, a w serii 5600 - 2,56 m. Dlatego serii 6600 bliżej jest do większych ciągników. Jednak w modelu 6612 moc maksymalna 120 KM jest co najmniej wystarczająca.
Podczas pracy z czteroskibowym pługiem Unia Group Ibis LS osiąganie do 10 km/h nie stanowiło najmniejszego problemu dla tego ciągnika.
Silnik AgcoPower, cztery jak sześć
Ten model Masseya Fergusona napędza, zresztą tak jak i pozostałe modele serii 6600, czterocylindrowy turbodoładowany silnik Agco Power. Z pojemności 4,9 l producent osiąga zakres mocy od 120 KM w modelu 6612 do nawet 185 w modelu 6616. Patrząc nawet na 6612, odnosi się wrażenie, że jest to ciągnik sześciocylindrowy. Jednak ma on „tylko” cztery cylindry. Ich duża pojemność, łącznie 4,9 l, sprawia, że w 6612 można się spodziewać dużej żywotności ze względu na jego nieduże wysilenie.
Oczywiście ze względu na konieczność spełnienia norm czystości spalin w układzie zasilania paliwem znajdziemy listwę wysokiego ciśnienia, czyli Common Rail. Ponadto w układzie wydechowym znajduje się wtryskiwacz czynnika AdBlue. Stąd przy wlewie oleju napędowego do zbiornika mamy także drugi niebieski korek, przez który nalewa się właśnie AdBlue. W zbiorniku na paliwo zmieści się 250 l, więc nawet w ciągu całego dnia najcięższej pracy nie będzie konieczności dolewania ON.
Pod względem obsługi motor AGCO Power 4,9 l jest przyjazny użytkownikowi. Filtry paliwa i oleju silnikowego umieszczono po lewej stronie blisko siebie. Mówiąc krótko – stojąc w jednym miejscu, wymieniamy trzy filtry od razu. Filtr powietrza silnika umieszczony jest przed pakietem chłodnic, więc nawet codzienne czyszczenie go nie zajmie dużo czasu. Jedynie filtr powietrza kabiny będzie wymagał nieco więcej akrobatycznych umiejętności, gdyż producent umieścił go w jej tylnej krawędzi.