John Deere z nowymi ciągnikami klasy 9
Za komfort jazdy odpowiadają układy zawieszenia podwozia opracowane osobno dla rodziny: 9R, 9RT i 9RX, ale również nowej kabiny. Zaprojektowana przez John Deere specjalna amortyzacja przedniej osi HydraCushion jest teraz dostępna dla wszystkich modeli 9R, natomiast kabina zawiera nowoczesne elementy wyposażenia, które zadebiutowały w ciągnikach serii 7 i 8. Dostępny jest fotel operatora ActiveSeat drugiej generacji ze skórzaną tapicerką, ogrzewaniem siedziska, aktywnym obiegiem powietrza, funkcją dwustrefowego masażu i z regulowanymi elektrycznie elementami.
Cyfrowy radioodbiornik w standardzie nadawania DAB+ z ekranem dotykowym o przekątnej 6,5 cala i systemem wielokanałowego nagłośnienia 6.1 zapewnia nowoczesne możliwości informacyjno-rozrywkowe i jest kompatybilny z funkcją komunikacji telefonu z pojazdem Apple CarPlay. Światła LED mają na celu zapewnić bardzo dobrą widoczność, którą udało się producentowi poprawić z każdej strony dzięki zmniejszonemu rozmiarowi układu oczyszczania spalin i opcjonalnym kamerom.
Jak informuje producent, podczas opracowywania nowych ciągników serii 9 zadbano nie tylko o zapewnienie lepszych osiągów, dodatkowych możliwości automatyzacji i większego komfortu, lecz także o maksymalizację niezawodności i dalsze ograniczenie kosztów eksploatacji. Jednym z wielu wprowadzonych ulepszeń jest znaczne wzmocnienie przekładni full-powershift o nazwie e18, mostów jezdnych, napędów gąsienic i podwozia, co wpłynęło na zwiększenie nośności i produktywności.
W celu zmniejszenia nakładów pracy i wydatków na obsługę wydłużono wiele okresów między przeglądami. Dla przykładu nowy napęd wentylatora w układzie chłodzenia serwisuje się teraz co 5000 h. To samo dotyczy tłumika drgań skrętnych. Standardową gwarancję fabryczną wydłużono do dwóch lat lub 2000 h pracy. Warunki opcjonalnego rozszerzenia gwarancji PowerGard Protection bądź PowerGard Protection Plus są teraz o nawet 40% bardziej korzystne finansowo dzięki wydłużeniu okresu objęcia gwarancją do ośmiu lat lub 8000 h pracy oraz dalszemu obniżeniu udziału własnego.
John Deere zrezygnował z targów Agritechnica 2021
Narzędzie dla dilerów John Deere Connected Support również ma na celu przyczynić się do osiągnięcia maksymalnego czasu sprawności operacyjnej ciągników i maszyn. Ostrzeżenia Expert Alerts umożliwiają przewidywanie uszkodzeń pojazdów, a także pozwalają na ograniczenie lub całkowite wyeliminowanie kosztownych napraw i nieplanowanych przestojów.
W nowych ciągnikach dostrzegliśmy ponadto kilka, być może tylko pozornie drobnych zmian. Przy wózkach gąsienicowych w rodzinie 9RX zmieniło się drabinkowe koła napędowe. Jest ono połączone z piastą półosi za pośrednictwem dwukrotnie większej liczbie śrub obwodowych, co może sugerować przystosowanie systemu do przenoszenia większych obciążeń. Inną budowę mają też obydwa koła prowadzące pasy gąsienicowe.
Producent zdecydował się również przenieść główny włącznik prądu spod kabiny na osłonę wspornika wstępnego filtra powietrza. Zauważyliśmy ponadto, że w ciągnikach z ramą przegubową tylne boczne okno kabiny jest teraz uchylne, a w miejscu dwóch uchwytów przy jej środkowym słupku za wygodne i bezpieczne dotarcie do wnętrza odpowiada duża pojedyncza poręcz. Naszej uwadze nie umknęła także szyna z obciążnikami walizkowymi w rodzinie 9RX, której wcześniej brakowało.