John Deere w ramach nowej serii 5R oferuje 4 modele: 5090R (90 KM), 5100R (100 KM), 5115R (115 KM) i 5125R (125 KM). Podane moce maksymalne generowane są z 4-cylindrowych silników John Deere PWX o pojemności skokowej 4,5 litra.
John Deere wprowadza na rynek nową serię ciągników rolniczych o kompaktowej konstrukcji. To modele serii 5R , które zostały wyposażone w wiele rozwiązań zapożyczonych z największych traktorów amerykańskiego koncernu.
W ramach nowej serii 5R dostępne są 4 modele: 5090R (90 KM), 5100R (100 KM), 5115R (115 KM) i 5125R (125 KM). Podane moce maksymalne generowane są z 4-cylindrowych silników John Deere PWX o pojemności skokowej 4,5 litra. Spełniają one normę emisji spalin Euro IIIB dzięki układowi zawracania spalin do komór spalania EGR i filtrowi cząstek stałych DPF. Rozwiązanie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) nie występuje, co oznacza że ciągniki pracują tylko na oleju napędowym. W czasie transportu dostępna jest dodatkowa moc 10 KM, którą generuje system TPM.
John Deere oferuje wybór spośród trzech przekładni. Podstawowa to manualna CommandQuad o układzie biegów przód-tył 16/16 z czterema zakresami i czterema półbiegami zmienianymi ręcznie. Jej wersja automatyczna pozwala na samoczynną zmianę półbiegów. Natomiast najnowsza skrzynia biegów to Command8 z całkowitą liczbą przełożeń przód-tył 32/16 i ośmioma biegami przełączanymi pod obciążeniem z możliwością ich automatycznej zmiany. Standardowo w przekładni Command8 dostępna jest funkcja AutoClutch pozwalająca zatrzymać ciągnik poprzez naciśnięcie tylko pedału hamulca.
Ciągniki John Deere serii 5R o masie wysyłkowej 4,3 tony można dociążyć do aż 8,6 t, co jak podaje producent jest najlepszym wynikiem na rynku w tej klasie traktorów. Udźwig tylnego TUZ wynosi standardowo 4,7, a opcjonalnie 5,3 tony. W układzie hydraulicznym montowane są dwie pompy o łącznym wydatku 96 lub 117 l/min. Z tyłu ciągnika dostępnych jest 8 szybkozłączy.
W kabinie ciągnika uwagę zwraca panoramiczna przednia szyba, przeszklona przednia część dachu pozwalająca na obserwację pracy ładowacza czołowego i boczny panel z dźwigienką do zmiany półbiegów oraz przyciskami do wyboru zakresów - dla wersji automatycznej CommandQuad lub Command8. Dostępny jest również podłokietnik CommandArm. Sterowanie ciągnikiem ułatwia wyświetlacz PDU+ zamontowany na prawym przednim słupku kabiny.
ARTYKUŁ SPONSOROWANY firmy JOHN DEERE POLSKA