Filtr cząstek stałych w ciągnikach Landini
W ofercie włoskiego producenta jedynie modele serii 5D i 5H mają pod maskami układ dopalania sadzy DPF. W ciągnikach tych znajdują się angielskie jednostki napędowe Perkins. Spełniają one wymogi normy czystości spalin Euro IIIB.
Za obsługę filtra cząstek stałych odpowiada przełącznik na desce rozdzielczej po lewej stronie kierownicy. Przy jego użyciu możemy tradycyjnie wybrać manualny bądź automatyczny tryb pracy systemu.
Jeśli przyjmiemy ten drugi wariant to proces aktywnej regeneracji będzie załączał się samodzielnie informując nas charakterystyczną kontrolką znajdującą się na desce rozdzielczej.
W trybie manualnym, po odrzuceniu komunikatu o potrzebie dopalania system ponownie zasygnalizuje taką konieczność po upływie określonego czasu, zależnego m.in. od obciążenia silnika. W obu przypadkach po akceptacji żądania układu DPF regenerację aktywną możemy przeprowadzić jedynie w czasie pracy.
Producent nie przewiduje postojowego dopalania sadzy. Taka forma regeneracji ma miejsce jedynie z poziomu serwisowego, jeśli kontrolka zapali się po raz trzeci. Wówczas jednostka sterująca obniża jednocześnie moc silnika o 50%.