Fendt 300 Vario S4. Do 138 KM z silnika AGCO Power
Hydraulika na 110
Power Fendt 312 Vario i pozostałe ciągniki w serii mają po dwie pompy hydrauliczne o wydatku 46 oraz 38 l. Wydajność tych pomp nie wzrosła w porównaniu do poprzedniej generacji serii 300 Vario. Jest wręcz o 1 l/min mniejsza i wynosi 84 l/min.
Wydatek obu pomp hydraulicznych można połączyć do np. pracy z ładowaczem czołowym. Natomiast wersja Profi standardowo wyposażana jest w pojedynczą pompę, ale Load-Sensing, czyli dopasowującą wydatek do zapotrzebowania narzędzia. W taką pompę można wyposażyć wersję Power za dopłatą. Pompy są w zbiorniku oleju, który jest częścią obudowy przestrzeni sprzęgła. Jest to przedział przed przekładnią.
Jak wspomnieliśmy, zależnie od wersji możemy sterować tylnymi parami wyjść poprzez zawory mechaniczne lub elektryczne. Maksymalnie producent z Marktoberdorf przewidział w serii Fendt 300 Vario oraz pozostałych ciągnikach w serii do czterech par wyjść hydrauliki z tyłu. Co najważniejsze, wszystkie zawory możemy regulować pod względem wydatku oleju. W pierwszej parze przepływ oleju możemy ustawić w przedziale od 15 do 65, w trzeciej od 15 do 70, a w drugiej i czwartej nawet do 80 l/min.
Nie zmienił się również maksymalny udźwig tylnego TUZ-u. Tak jak w poprzedniej generacji wynosi on 5,96 t. Nowa seria ciągników Fendt 300 Vario S4 ma za to większy udźwig przedniego TUZ-a o 110 kG. Wynosi on 3130 kG. Co równie ważne, przedni TUZ wyposażono w układ odciążania narzędzia – np. dla kosiarek czołowych, aby umożliwić jak najprecyzyjniejsze poruszanie się po podłożu w pozycji pływającej.
Działanie tylnego podnośnika kontrolujemy poprzez konsolę na podłokietniku. Niezależnie od wersji TUZ jest sterowany elektrohydraulicznie, czyli poprzez układ EHR. Umożliwia on ustawianie trzech typów pracy: pozycyjnej, siłowej oraz pływającej, a także płynnej regulacji działania pomiędzy trybem pozycyjnym a siłowym.
Nie zmieniły się opony nowej trzysetki. W modelu Fendt 312 Vario standardowym ogumieniem są opony 480/65 R24 z przodu i 540/65 R38 z tyłu. Największym dopuszczalnym przez producenta zestawem opon są odpowiednio 540/65 R24 i 600/65R38.
Nowa seria ciągników Fendt 300 Vario jest naprawdę nowa pod kątem technicznym, choć można znaleźć jeszcze kilka elementów wspólnych z poprzednią generacją.