Europejska premiera New Holland'ów serii T8 z silnikami Euro IV
W zeszłym roku na rynku amerykańskim miała miejsce premiera nowej generacji największych konwencjonalnych ciągników z logo New Holland. Na styczniowych targach Lamma w Wielkiej Brytanii po raz pierwszy zobaczymy zmodernizowane T8-ki w Europie.
Podstawowa zmiana to silnik. Sześciocylindrowe jednostki napędowe FPT Cursor o pojemności skokowej 8,7 l zostały zastąpione dieslami o identycznym litrażu, ale o większej mocy i niższej emisji szkodliwych substancji w spalinach.
W celu spełnienia normy czystości gazów wydechowych Euro IV zwiększono jedynie udział wtryskiwanego roztworu mocznika, zastosowano katalizator blokujący CUC oraz zaawansowaną gospodarkę powietrzem doładowanym.
Dotychczas dostępnych sześć modeli zostanie zastąpionych pięcioma. Najmniejszy przedstawiciel nowej rodziny T8.320 rozwija nominalnie 250, zaś największy T8.435 - 380 KM. Maksymalna moc z załączonym trybem power boost we flagowym modelu sięga 435 KM.
Nowością w zmodernizowanej serii T8 jest opcjonalna wersja SmartTrax, czyli z półgąsienicowym układem jezdnym. Taki wariant dotyczy dwóch największych modeli.
Wraz ze zmianą kształtu obudowy instalacji wydechowej usprawniono dostęp do oszklonej prawej strony kabiny. Znalazło się tam miejsce na stopnie, a także poręcze umożliwiające np. wygodne oczyszczenie szyby i lusterka. Przypominamy, że wejście do kabiny ciągników serii T8 znajduje się wyłącznie z lewej strony. Nowością są także dzielone lusterka.
W kabinie zamiast dotychczasowego monitora IntelliView III znajdziemy jego większego następcę - IntelliView IV.