Ciągniki Ursus będą miały montowane silniki marki Deutz. Pierwsza prezentacja takich traktorów odbyła się podczas Centralnych Targów Rolniczych 2016 w Nadarzynie k. Warszawy. Ursus C-395 Power i C-3120 HL, to modele z silnikami...
Po złożeniu szkieletu ciągnika montowany jest m.in. osprzęt silnika, wał napędowy, układ paliwowy, elementy sterowania biegami, układ hamulcowy i układ chłodzenia. Ponadto na kolejnych stanowiskach montażowych do ciągników trafia osprzęt hydrauliki zewnętrznej, pneumatyka oraz wiązki przewodów elektrycznych i zestawy wskaźników. Wszystkie elementy metalowe montowane w ciągnikach Ursus obrabiane są w fabrykach w Dobrym Mieście lub Lublinie. To m.in. elementy konstrukcyjne kabin, które w lubelskiej fabryce produkowane są od 2013 r. To produkt własny chroniony patentem. Powstaje ze specjalnych profili stalowych dostarczanych z jednej z polskich hut. Kabiny do ciągników o mocy do 110 KM są 4-słupkowe, a do silniejszych o mocy od 150 KM wzwyż 6-słupkowe.
Kabina – od projektu do realizacji
Pierwszym etapem jest powstanie projektu kabiny, za co odpowiada dział konstrukcyjny. Tam w programach komputerowych powstają modele wirtualne, które następnie po przejściu testów wprowadzane są do produkcji. Obecnie prowadzone są prace nad nowymi modelami kabin, które będą spełniać bardziej rygorystyczne normy bezpieczeństwa, które wymusza nowa homologacja na ciągniki rolnicze. Ma wejść w życie 1 stycznia 2018 r. Przykładowo w nowej kabinie można zastosować tylko materiały niepalne.
Po zespawaniu elementów kabiny, trafiają one do lakierni, gdzie są malowane na czarno. Następnie następuje ich dozbrajanie w osprzęt. Od roku kabiny mają przekonstruowany dach, co pozwoliło obniżyć wysokość ciągnika o blisko 20 cm. Stało się to z powodu zgłoszeń rolników, którzy mają w swoich gospodarstwach niskie wjazdy do budynków. Ważne jest to, że przekonstruowanie dachu nie spowodowało zmniejszenia przestrzeni we wnętrzu kabiny. Elementy układu klimatyzacji zostały po prostu przeniesione w inne miejsce. Przy okazji zmieniono również przednie światła kabinowe na lampy ledowe. Przyznajemy, kabiny Ursusów mają nowoczesny wygląd i dzięki dużej powierzchni oszklonej dobry widok z ich wnętrz. Każda kabina ma okno dachowe.
Dokładność produkcji ram kabin sprawdza się w Ursusie specjalistycznym urządzeniem z wychylnym ramieniem, którego dokładność pomiaru wynosi 0,06 mm. Natomiast jakość powłoki malarskiej oceniana jest w komorze solnej. Trafiają tam wybrane elementy. Jeżeli przetrwają bez śladów korozji kilkadziesiąt godzin, to test uznaje się za zaliczony.
- Naszym celem w tym roku jest uzyskanie pozycji na podium najchętniej kupowanych marek nowych ciągników i zwiększenie udziału w rynku. Zapewne pomoże nam w tym wprowadzenie do oferty nowych modeli o większych mocach i transmisji wzbogaconych o funkcje PowerShuttle i PowerShift. Produkując ciągniki stawiamy na polskich dostawców podzespołów. Chcemy w ten sposób zachować polskość produktu i wspierać polskie firmy. Tym samym Ursus wpisuje się w rządowy program narodowy i odgrywa ważną rolę w rozwoju polskiego przemysłu – mówi dr Monika Kośko Wiceprezes i Dyrektor Generalny Ursusa.