Case IH Puma 170 CVX - czarna, mocna i wypasiona
Tomasz Bieliński, z Tuchółki w woj. kujawsko-pomorski użytkuje od niedawna ciągnik Case IH Puma 170 CVX. Niby nic, ale jego kolor mówi sam za siebie. Co najważniejsze nie jest to tylko kolor.
Jak mówi rolnik gospodarujący na ponad 300 hektarach: - Mam kilka ciągników Case IH i chciałem, aby jeden się wyróżniał. To jest akurat ten, którym najczęściej sam jeżdżę.
Tomasz Bieliński kupił czarną Pumę do lekkich prac. Dlatego ciągnik ten nie ma zbyt szerokich opon, których można by się spodziewać po wypasionej pod względem wyposażenia maszynie. Gumy o rozmiarze 650/65 R42 w 170-konnym ciągniku nie robią wrażenia. Jednak przy chęci posiadania innego niż wszystkie ciągniki rolnik z Tuchółki nie stracił zdrowego rozsądku odnośnie właściwości polowych ciągnika.
Koła muszą bowiem mieścić się w ścieżkach technologicznych. Taki dobór ogumienia podyktowany jest tym, iż ciągnik będzie współpracował z siewnikiem punktowym do kukurydzy, opryskiwaczem i rozsiewaczem. Dodatkową pracą czarnej Pumy będzie transport i świadczenie usługi na powierzchni prawie 600 hektarów.
Ciągnik Case IH Puma 170 CVX w czarnym kolorze to rzadki widok. Szczególnie, rasowo prezentują się czerwone skrzela na masce. Taka wersja kolorystyczna jest już dostępna jako wyposażenie opcjonalne od dłuższego czasu. Nie jest to też to samo co wersja Platinum. Najnowsza specyfikacja związana jest z podkreśleniem, iż fabryka w Austrii przekroczyła w zeszłym roku liczbę 40 000 wyprodukowanych i sprzedanych modeli Puma.
Nie tylko kolor
Tomasz Bieliński podkreśla, że jego czarna Puma to nie tylko inny kolor, ale przede wszystkim ciągnik z przekładnią bezstopniową CVT. - Chciałem, aby tym ciągnikiem pracowało mi się jak najlepiej i najwygodniej. Stąd od początku myślałem o ciągniku z przekładnią bezstopniową - wyjaśnia rolnik.
Użytkownik Pumy CVX docenia to, że w tym ciągniku nie musi się martwić o dobranie biegu do prędkości. - W pracy z rozsiewaczem i opryskiwaczem, a także siewnikiem punktowym dla mnie jest ważne, żeby utrzymać stałe obroty silnika, a móc regulować prędkość zależnie od warunków. Ta przekładnia daje mi taką możliwość - argumentuje Tomasz Bieliński.