Bezzałogowy ciągnik Valtra odśnieżał z prędkością 73,171 km/h
Rekord prędkości został ustanowiony w marcu 2018 roku bezzałogowym ciągnikiem Valtra T254 Versu. Pozbawiony kierowcy ciągnik odśnieżał zamkniętą drogę w południowej Finlandii z prędkością 73,171 km/h.
Ciągnik Valtra T254 Versu zdobył nagrodę ciągnika roku (TOTY) w 2018 r. Jest to ceniony model przez usługodawców, jak i rolników za wszechstronność, jak również w wielu innych branżach - m.in. leśnictwie i utrzymaniu infrastruktury komunalnej. Choć nie przyczyniło się to do ustanowienia rekordu prędkości, standardowy model T254 Versu jest wyposażony w nowatorski interfejs użytkownika SmartTouch zbierający wiele pochlebnych opinii operatorów ciągników z uwagi na prostotę i intuicyjną obsługę. - Dla wielu naszych klientów łatwość korzystania z podłokietnika SmartTouch obniżyła próg inwestowania w technologie dotąd uważane za mile widziane lub zbyt złożone, takie jak kierowanie automatyczne, zarządzanie zadaniami czy telemetria. Jednocześnie zauważamy rosnące zapotrzebowanie na nowe technologie pomagające zwiększyć efektywność i integrujące się z istniejącymi systemami biznesowymi. Zależy nam, aby w naszych ciągnikach SmartTouch stale oferować innowacyjne technologie - mówi Mikko Lehikoinen, dyrektor ds. marketingu w spółce Valtra EME.
Valtra - nowy model S394 i nowy podłokietnik SmartTouch
Wysoka prędkość na śliskiej nawierzchni
Rekord prędkości został ustanowiony w bezpiecznych warunkach i przy zaangażowaniu zespołów badawczych firm Nokian Tyres oraz Valtra. Technologia jazdy autonomicznej budzi coraz większe zainteresowanie i to w wielu branżach, m.in. w logistyce, w utrzymaniu dróg i w rolnictwie. Jako czołowy producent ciągników w krajach nordyckich firma Valtra może pochwalić się długą historią budowania maszyn służących do utrzymania dróg w mroźnych warunkach. Dane uzyskane podczas bicia rekordu prędkości stanowią cenne informacje na potrzeby przyszłych badań nad technologią jazdy autonomicznej. Przekroczenie zwyczajnej prędkości ciągnika na śliskiej nawierzchni i z zamontowanym z przodu specjalistycznym narzędziem stanowi znaczące obciążenie dla ciągnika i dla jego opon. Układ klocków bieżnika w oponach Nokian Hakkapeliitta TRI został zaprojektowany specjalnie tak, aby dawał stabilność na oblodzonych i zaśnieżonych nawierzchniach. - Przewidywalność opon Nokian Hakkapeliitta TRI i ich zachowanie jak w samochodzie osobowym, a także ich przyczepność sprawiają, że stały się one popularnym wyborem wśród firm wykonujących prace zimowe. Właśnie te cechy sprawiają, że pracują one świetnie na rekordowych prędkościach - oznajmia Toni Silfverberg, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w spółce Nokian Heavy Tyres.
Drugi wspólny rekord
To drugi rekord świata pobity przez firmy Nokian Tyres i Valtrę w temperaturze poniżej zera stopni Celsjusza. W 2015 roku obaj fińscy producenci zaprosili do współpracy legendę rajdów Juhę Kankkunena i ciągnikiem Valtra T234 Versu na oponach Nokian Hakkapeliitta TRI ustanowili aktualny rekord prędkości jazdy traktorem po lodzie wynoszący 130,165 km/h.