Zmiany w zarządzie Valtry
Z końcem obecnego roku, po 30 latach pracy dla Valtry, na zasłużoną emeryturę odchodzi wiceprezes i dyrektor zarządzający Jari Rautjärvi. Na tym stanowisku zastąpi go z początkiem 2024 r. Mikko Lehikoinen w regionie EME (Europa i Bliski Wschód), podlegając Torstenowi Dehnerowi, starszemu wiceprezesowi AGCO, dyrektorowi generalnemu marek Fendt i Valtra.
Mikko Lehikoinen dołączył do przedsiębiorstwa z Suolahti w 2009 r. Ostatnio zajmował on stanowisko wiceprezesa ds. marketingu w regionie EME, które objął w 2018 r. Wytrwale pracował nad rozwojem globalnym marki Valtra i biznesu Valtra Unlimited, a także kierował pracami strategicznymi i cyfryzacją. Przed dołączeniem do zespołu fińskiego producenta zajmował stanowiska kierownicze w branży maszyn leśnych i sektorze IT.
Valtra pragnie wyrazić uznanie dla Jariego Rautjärviego i jego wkładu w rozwój całego koncernu i marki z Suolahti w ciągu ostatnich 30 lat. Był on świadkiem wielu okresów działalności firmy, od czasów Valmet po integrację z grupą AGCO. Pod jego kierownictwem firma z Suolahti przeszła udany program transformacji, który zaowocował stałym wzrostem rentowności i udziału w rynku. Jari Rautjärvi odegrał kluczową rolę w przekształceniu Valtry w odnoszącą sukcesy markę i jedną z najlepiej prosperujących firm w środkowej Finlandii. W 2021 r. prezydent Kraju Tysiąca Jezior przyznał mu honorowy tytuł Teollisuusneuvos (doradca przemysłowy) w uznaniu jego zasług dla rodzimego społeczeństwa.
– Chcę podziękować Jariemu za ostatnie lata i pracę, którą wykonał dla Valtry i AGCO. Był moim mentorem przez ostatnie 10 lat i cenię sobie tę kooperację! Pod 17-letnim kierownictwem Jariego zbudowaliśmy fundamenty sukcesu marki Valtra. Najlepszą rzeczą w tej firmie są jej wspaniali ludzie, którzy przyczyniają się do wzrostu dziś i będą to robić w przyszłości. Jestem dumny z Valtry i to wielki zaszczyt, że mogę kontynuować tę pracę – komentuje Mikko Lehikoinen.
W ostatnim czasie w fabryce w fińskim Suolahti również zaszły spore zmiany. Wśród nich nie można pominąć nowej lakierni o powierzchni 2000 m2, zlokalizowanej tuż przy głównej linii montażowej. Jej wyposażenie jest w dużym stopniu zautomatyzowane, co pozwala na zwiększenie wydajności pracy. Urządzenia są także przystosowane do malowania najnowszych i największych modeli ciągników z serii Q i S, które z trudem zmieściłyby się na dotychczasowej linii lakierniczej. Nowa inwestycja zwolniła miejsce na linii montażowej i umożliwiła przyspieszenie tempa produkcji traktorów. Warunki pracy w zakładzie również uległy znacznej poprawie, ponieważ wyeliminowano uciążliwy hałas, ciepło i wilgoć pochodzące ze starej lakierni.
W drugiej połowie 2024 r. zostanie oddana do użytku nowa hala testowa. W jej wnętrzu będą zamontowane zaawansowane systemy klimatyzacji, które pozwolą, niezależnie od warunków zewnętrznych, stworzyć specyficzny mikroklimat o skrajnie niskich lub wysokich temperaturach.
- Artykuł ukazał się w wydaniu 12/2023 miesięcznika "Rolniczy Przegląd Techniczny". ZAPRENUMERUJ