Deutz zacieśnia współpracę z HJS Emission Technology
Czołowy niemiecki producent silników spalinowych wykupił część udziałów w firmie z tego samego kraju, która specjalizuje się w wytwarzaniu systemów oczyszczania spalin. Deutz już wcześniej korzystał z jej rozwiązań. Teraz współpraca wchodzi na wyższy poziom.
– Silnik spalinowy nie jest technologią wycofaną z użytku. Dotyczy to z pewnością zastosowań, w których pojazdy nim napędzane są stale w wykorzystaniu oraz przenoszą i transportują duże ładunki. Technologia ta zatem będzie nadal miała strategiczne znaczenie w przyszłości. Skuteczne łańcuchy dostaw są więc dla nas wyjątkowo ważne, a odnosi się to w szczególności do kluczowych komponentów w obszarze uzdatniania spalin, które umożliwiają produkcję „czystszych” silników. HJS Emission Technology jest liderem technologicznym w tej dziedzinie, z którym my i inne firmy o ugruntowanej pozycji współpracujemy od lat. Dzięki naszej inwestycji w przedsiębiorstwo z Menden koło Dortmundu zapewniamy, że te krytyczne komponenty będą nadal bez zakłóceń wytwarzane i dostarczane dla nas i innych klientów za pośrednictwem HJS Emission Technology w przyszłości. Ten strategiczny krok pokazuje również, że Deutz jest konsekwentnie zaangażowany w produkcję i rozwój w Niemczech i że sprzeciwiamy się dezindustrializacji w naszych obszarach działalności – podkreśla Sebastian Carl Schulte, prezes spółki Deutz.
W ofercie marki HJS Emission Technology znajdziemy praktycznie pełną gamę pojedynczych i kompleksowych rozwiązań, zbudowanych w oparciu o systemy: SCR, EGR, DOC oraz DPF. Flagowy produkt firmy z Menden, czyli SCRT łączy filtr cząstek stałych w celu ograniczania ich ilości z katalizatorem SCR aby zredukować tlenek azotu. System wykorzystuje płyn na bazie amoniaku, zwany AdBlue, który jest drobno rozpylany i wtryskiwany bezpośrednio do układu wydechowego w obliczonych odstępach czasu podczas pracy. W strumieniu gorących spalin roztwór mocznika odparowuje i hydrolizuje do amoniaku. Ten miesza się z zanieczyszczonymi gazami, które następnie przechodzą przez wkład katalityczny SCR-u. Amoniak reaguje z tlenkami azotu w spalinach, rozkładając je na azot i wodę. W celu redukcji cząstek stałych wysoce wydajny katalizator utleniający DOC jest umieszczony przed filtrem DPF, który ogranicza emisję sadzy nawet o 99%. W razie potrzeby w układzie wydechowym przed miejscem wtrysku AdBlue można zainstalować grzałkę elektryczną, która pomaga w niskich temperaturach spalin, np. po zimnym starcie lub podczas pracy z niskim obciążeniem i niskimi prędkościami obrotowymi silnika. System HJS SCRT nie wymaga stałej konserwacji podczas normalnej pracy, poza koniecznością uzupełnienia płynu AdBlue, którego poziom jest sygnalizowana na wyświetlaczu serwisowym.
- Artykuł ukazał się w wydaniu 01/2025 miesięcznika "Rolniczy Przegląd Techniczny". ZAPRENUMERUJ