Drobiowy gigant radzi sobie w wojennych warunkach
MHP, największy producent kurczaków na Ukrainie opublikował dane handlowo-produkcyjne za maj. Produkcja wyniosła 58,1 tys. ton (-7 proc. rok do roku, ale +5 proc. miesiąc do miesiąca).
Firma mimo utraty dostępu do portów dokłada starań, aby utrzymać płynność w sprzedaży zagranicznej. Wojna wpłynęła ponadto na zmniejszenie mocy wytwórczych do 85 proc. - informuje Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz.
Kolejne dwa stada drobiu zakażone wirusem H5N1
Właściwe zarządzanie w warunkach wojennych pozwoliło MHP na poprawienie wyników sprzedażowych w maju w porównaniu z kwietniem zarówno na rynku wewnętrznym, jak i w eksporcie. Przy czym wywóz nadal był o ponad jedną trzecią niższy w skali roku.
Zdaniem analityków KIPDiP, wygląda na to, że ukraiński lider próbuje utrzymać aktywność na rynkach zagranicznych i zbliżyć się do wielkości wysyłek sprzed wojny. Według ekspertów trudno jednak wróżyć, jak będzie w kolejnych miesiącach.
Wolumen sprzedaży w maju zanotowano na poziomie 53,4 tys. ton (-8 proc. r/r i +52 proc. m/m). Sprzedaż mięsa na Ukrainie wyniosła 29,2 tys. ton (+26 proc. r/r i +41 proc. m/m), a wyeksportowano 24,2 tys. ton (-31 proc. r/r i +69 proc. m/m).
- Książki warte polecenia: Sygnały brojlerów |Sygnały kur nieśnych |Sygnały indyków