Czy branża rolnicza potrzebuje wsparcia sprzedaży?
Drony, aplikacje mobilne, zdjęcia satelitarne - to hasła, które rzadko kiedy kojarzą nam się z rolnictwem. Tymczasem polscy rolnicy coraz chętniej korzystają z nowych technologii i narzędzi pomagających im zoptymalizować pracę na roli. Odpowiedzią na rozwój rolnictwa są nowoczesne narzędzia i nagrody oferowane w ramach programów wsparcia sprzedaży, które motywują tę grupę do większej lojalności wobec wybranej marki z branży rolniczej.
Branża rolnicza z roku na rok dynamicznie się rozwija. W ciągu pięciu lat (między 2010 a 2015 rokiem) liczba podmiotów rolniczych w Polsce wzrosła o 70 tys. Czasy stereotypowej biednej, polskiej wsi to już przeszłość. Dziś nasze rolnictwo to często nowoczesne gospodarstwa, wyposażone w liczne maszyny, narzędzia, a nawet oprogramowanie, które ma ulepszyć pracę na roli, zoptymalizować koszty oraz wyróżnić oferty rodzimych rolników. To idealny moment dla branży, która może wykorzystać, widoczny wśród gospodarzy, pociąg do nowinek.
Nowoczesna postawa rolników motywuje do tego by sięgać po narzędzia i mechanizmy, które do tej pory były używane z sukcesem w innych branżach, a które mają na celu zwiększanie sprzedaży. W jaki sposób zabiegać o tak konkurencyjny rynek?
Zwiększ sprzedaż i zyskaj lojalność
Skutecznym rozwiązaniem problemu jest stworzenie programów lojalnościowych, które pomogą budować nowe sieci zbytu. Programy takie nie tylko mają za zadanie zwiększyć sprzedaż czy wartość koszyków zakupowych, ale również zbudować lojalność między klientem, a odbiorcą, która jest nieoceniona we współczesnym świecie - zwłaszcza w branżach specjalistycznych.
Programy wsparcia sprzedaży to jeszcze mało popularny zakres działalności w rolnictwie, dlatego też pozwoli wyróżnić się firmie, która stworzy i wprowadzi pionierski program – czyli taki, który nie pozwoli nie tylko osiągnąć korzyści organizatorom, ale również samym rolnikom. Program, dzięki któremu mogą kupować narzędzia, nasiona, czy nawozy niezbędne do wykonywania ich pracy, a jednocześnie być przy tym nagradzani. Otwarci na nowości gospodarze również wykazują otwartość na nowoczesne nagrody, które może dostarczyć im organizator programu wsparcia sprzedaży.
Korzyści w zasięgu ręki
Według badania „Trendy sprzedaży” zrealizowanego przez ICAN Institute we współpracy z Edenred Polska, w 2019 roku, aż 83% liderów sprzedaży przekroczyło zakładane plany sprzedażowe o 20% dzięki, m.in. wdrożeniu programów lojalnościowych. Skuteczność ta sprawia, że w ciągu 3 lat liczba firm rozwijających programy wsparcia sprzedaży wzrosła z 45% do 65%.
Jakie efekty można uzyskać sięgając po dobrze skrojony program lojalnościowy? 97% badanych widzi w nim potencjał zwiększenia sprzedaży i udziałów rynkowych. 84% uważa, że programy pomagają zwiększyć i utrzymać motywację klientów, zaś 83% twierdzi, że wspierają promocję usług i produktów firmy.
Stwórz skuteczny program lojalnościowy
Żeby jednak program wsparcia sprzedaży realizował opisane powyżej cele, trzeba zwrócić uwagę na wiele elementów przy jego organizacji. Projektowanie całego przedsięwzięcia należy rozpocząć od określenia jasnego celu. Organizator musi dokładnie wiedzieć co chce osiągnąć, a także powinien określić wskaźniki skuteczności działań. Kolejnym krokiem jest dokładne poznanie odbiorców. To jakie mają potrzeby, oczekiwania oraz motywacje zdeterminuje charakter oraz mechanizm całego programu lojalnościowego. Niemniej istotna jest nagroda, o którą walczyć będą uczestnicy. To właśnie dobrze dobrane nagrody najbardziej napędzają do działania.
Dobierz motywujące nagrody
Wybór nagrody nie jest jednak zadaniem łatwym ze względu na różnorodność oczekiwań uczestników. Każdy ma inne potrzeby. Jednak tworzenie rozbudowanego katalogu nagród może być ogromnym obciążeniem logistycznym dla organizatora. Powinien więc wybrać taką nagrodę, która będzie elastyczna, różnorodna, dopasowana do oczekiwań uczestników, a jednocześnie prosta w obsłudze. Nie można także zapomnieć o potrzebie uczestników niemal natychmiastowej gratyfikacji za wykonane działania. Nagród nie może więc zabraknąć, muszą być szybko dostępne i możliwe do przekazania od razu nawet najbardziej wymagającym uczestnikom.
Skorzystaj z przedpłaconych kart premiowych
Na szczęście wszystkie te wygórowane warunki spełniają przepłacone karty premiowe Edenred (co drugi program lojalnościowy w Polsce wykorzystuje karty przedpłacone w katalogu nagród). Karty trafiają bezpośrednio w gusta i potrzeby każdego uczestnika programów wsparcia sprzedaży, ze względu na fakt, że to oni ostatecznie decydują jaki kształt przybierze nagroda. Karty dodatkowo można personalizować w sposób niemal nieograniczony. A przy tym są akceptowane na całym świecie i w internecie. Na specjalne życzenie klienta mogą być jednak akceptowane tylko w wybranych branżach, czy punktach klienta.
Korzyści z wyboru takiej nagrody osiągają nie tylko uczestnicy, ale także organizatorzy. Długi termin ważności kart sprawia, że można je wydawać tylko raz na cały okres trwania programu, a następnie wielokrotnie zasilać, różnymi kwotami i z różną częstotliwością. Karty są więc zawsze dostępne, a zarządzanie katalogiem nagród jest łatwe i przejrzyste. Podobnie jak logistyka obsługi takich nagród.
Wybierz partnera godnego zaufania
Planując organizację programu wsparcia sprzedaży warto skorzystać z doświadczonego partnera w tym zakresie. Stałe wsparcie, monitoring oraz otrzymywanie na bieżąco informacji zwrotnej dotyczącej mierników efektywności pozwolą osiągnąć sukces.
Więcej informacji na: lojalnosc.edenred.pl
[WIDEO] Karty premiowe Edenred - nowoczesny katalog nagród