Marnują coraz mniej żywności. Więcej towarów trafia do potrzebujących
W roku finansowym 2017/2018 Tesco Polska zmniejszyło o 33 proc. ilość wyrzucanej żywności. 2 245 ton niesprzedanych, pełnowartościowych nadwyżek przekazano Bankom Żywności, Caritas Polska i lokalnym organizacjom charytatywnym.
W omawianym czasie firma sprzedała 1 097 610 ton żywności, z czego 12 377 ton nie trafiło do konsumentów. Wskaźnik zawiera żywność, która nie jest bezpieczna do spożycia przez ludzi, nadającą się do spożycia i przekazaną oraz produkty przeznaczone na karmę dla zwierząt, a także odpady żywnościowe, które podlegają utylizacji.
Każdy miliard euro w eksporcie żywności to 20 tys. miejsc pracy w UE
W porównaniu do poprzedniego roku, ilość zmarnowanej żywności (nadwyżka minus darowizny i pasza dla zwierząt) w Polsce zmniejszyła się o 33 proc. z 15 229 do 10 129 ton.
W tym czasie Tesco przekazało o 39 proc. więcej w skali roku nadwyżek żywności do organizacji charytatywnych.
- Wierzymy, że żywność, która nadaje się do spożycia, nie powinna być marnowana. Zrobiliśmy w tym obszarze ogromny krok do przodu, ale wciąż chcemy pracować nad zmniejszaniem skali marnowania. Wielkim wsparciem są sami pracownicy Tesco Polska, bez zaangażowania których firma nie osiągnęłaby tak dobrych wyników. Wiemy jak ważni są nasi partnerzy społeczni – Banki Żywności, Caritas Polska i lokalne organizacje charytatywne, dzięki którym wspólnie ratujemy żywność przed zmarnowaniem - powiedział Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska.
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś