Jubileusz firmy Innvigo
Innvigo, polski producent środków ochrony roślin, obchodzi w tym roku 10-lecie istnienia. Firma ma obecnie 75 produktów w portfolio i dostarcza preparaty plantatorom z 25 krajów.
27 stycznia br. minęło 10 lat od rozpoczęcia działalności Innvigo. Konferencja prasowa zorganizowana z okazji okrągłego jubileuszu firmy była okazją do podsumowania pierwszej dekady jej funkcjonowania oraz zaprezentowania nowości i rekomendacji na rozpoczynający się sezon. – Słowo osiągnięcia jest kluczowe, ponieważ nie jest sztuką istnieć 10 lat. Ale istnieć z sukcesem przez 10 lat to coś więcej. Naprawdę uważam, że mamy się czym pochwalić – mówił Adam Ciaś, prezes zarządu Innvigo.
To już 10 lat
Jak powstało Innvigo? 10 lat temu nowe, nieznane przedsiębiorstwo wyłącznie z polskim kapitałem weszło na rynek i zdecydowało się pokonać konkurencję jakością i atrakcyjnością oferty. Zdaniem przedstawicieli firmy, odważna, ambitna strategia – oparta na założeniu, żeby dostarczać rolnikom skuteczne środki ochrony roślin w konkurencyjnych cenach i zapewniać profesjonalne doradztwo – okazała się słuszna. To właśnie doradztwo od samego początku odróżniało firmę od innych podmiotów specjalizujących się w produktach generycznych – przekonuje Krzysztof Golec, wiceprezes Innvigo.
- Już na początku zdawaliśmy sobie sprawę, że nie wystarczy mieć dobre produkty. Dlatego stawialiśmy na innowacyjność, na zapał do działania, pozyskiwaliśmy do współpracy najbardziej doświadczonych ludzi z branży. I tego zapału starczy nam w dalszym ciągu na wiele kolejnych wyzwań – podkreślał Krzysztof Golec.
Podczas kolejnych etapów działalności firmy zmieniały się hasła promujące Innvigo. „Polska firma, światowa jakość, rewelacyjna cena”, „dobre rozwiązania nie muszą być drogie” - to tylko niektóre z nich. Obecne „#wybieramINNVIGO” pochodzi od rolników, którzy promują tymi słowami pozytywnymi doświadczeniami z ich stosowania – zapewniają przedstawiciele Innvigo.
Dynamiczny rozwój
Rozpoczynając działalność Innvigo proponowało rolnikom 6 preparatów, obecnie firma ma w portfolio 75 produktów (czyli formulacji, marek handlowych jest jeszcze więcej). Oferta firmy z biegiem czasu różnicowała się i zmieniała nie tylko pod względem liczebności, ale także specyfiki środków. Po produktach jednoskładnikowych do jej portfolio dołączały preparaty złożone, wieloskładnikowe, również takie oparte na autorskich recepturach. Z czasem opracowywano i rekomendowano rolnikom kompletne technologie do ochrony głównych upraw polowych.
W ósmej edycji prestiżowego rankingu Złota Setka Polskiego Rolnictwa, zorganizowanego w 2024 roku przez redakcję tygodnika „Wprost”, firma zajęła trzecie miejsce w kategorii „Środki ochrony roślin”, rywalizując z globalnie działającymi koncernami.
W 2015 roku w Innvigo zatrudnionych było 18 osób, teraz jest ich ponad 60, w tym 30 profesjonalnych doradców terenowych. Ponadto przedsiębiorstwo prowadzi rozbudowaną działalność badawczo-rozwojową, jak również liczne testy na platformach doświadczalnych. Regularnie w całej Polsce organizowane są warsztaty z udziałem rolników. W ramach kampanii „Idę po rekord” firma opracowuje zalecenia, które wspomagają osiąganie jak najwyższych plonów.
Nowości w ofercie Innvigo
Podczas konferencji prasowej firma przedstawiła nowe rozwiązania w swojej ofercie. Zaprezentowany został herbicyd do ochrony zbóż Pacyfik 30 OD (mezosulfuron metylowy), przeznaczony do zwalczania trudnych chwastów jednoliściennych. Środek ten będzie oferowany również w zestawie Pacyfik Duo z herbicydem Fundamentum 700 WG (do zwalczania chwastów jedno i dwuliściennych wiosną). Natomiast paleta fungicydów powiększyła się o preparat Etiuda 250 EC (piraklostrobina). To druga strobiluryna od Innvigo (zwalczanie sprawców rdzy, chorób podstawy źdźbła czy plamistości liści). Kolejną tegoroczną nowością będzie Klapton 33 WG, czyli dwuskładnikowy fungicyd do ochrony wielu upraw warzywniczych i sadowniczych.
Eksperci firmy opracowali szczegółowe zalecenia dotyczące ochrony kukurydzy w nowym sezonie. . Opierają się one na trzech flagowych preparatach z tego segmentu. Są to: Metodus 650 WG, kompletny herbicyd do technologii doglebowej, Tudor 114 OD do zabiegów wczesnopowschodowych oraz Mezonir 340 WG do stosowania po wschodach roślin.
Powstały również precyzyjne rekomendacje dotyczące wiosennej ochrony rzepaku ozimego w poszczególnych fazach rozwojowych, dostosowane do skali obecnie występujących i prognozowanych zagrożeń ze strony patogenów grzybowych i szkodników.
Ambitne plany
Dynamiczny rozwój Innvigo na krajowym rynku to zasługa zarówno szerokiej oferty preparatów jak i rozbudowanej sieci dystrybucyjnej oraz doradczej. Od 2015 roku wartość sprzedaży sukcesywnie rosła i w 2024 roku wyniosła łącznie ok. 550 mln złotych. W ramach zagranicznej działalności firmy środki ochrony roślin są dystrybuowane już w 25 krajach – nie tylko w Europie, ale również w Ameryce Północnej i w Afryce. W Czechach, Rumunii i krajach bałtyckich funkcjonują odrębne organizacje, odpowiadające za tamtejsze rynki. W 2024 roku wartość sprzedaży zagranicznej wyniosła ponad 150 mln zł i stanowiła ok. 30% przychodu firmy.
Jakie plany ma firma na najbliższe lata? Nowym rejestracjom i wprowadzaniu kolejnych środków będzie towarzyszyć intensywne wspieranie sprzedaży i wzmacnianie relacji z klientami, m.in. za pośrednictwem platform multimedialnych, podcastów, bazy wiedzy „Między Miedzami” czy technologii AI.
Źródło: materiały prasowe