Polska powinna podnieś prestiż zawodu rolnika, by zapewnić bezpieczeństwo żywnościowe, wynika z badań przeprowadzonych przez Corteva Agriscience, których wyniki zostały zaprezentowane 18 października podczas konferencji w Poznaniu. Niewłaściwe postrzeganie sektora rolniczego przez młodzież może stanowić przeszkodę dla jego dalszego rozwoju.
Corteva Agriscience przeprowadziła badania na Ukrainie, w Rosji, w Polsce, na Węgrzech, w Rumunii oraz w Czechach. Ich celem było określenie stosunku młodego pokolenia do zawodów rolniczych oraz pracy w tym obszarze.
Firma Corteva Agriscience ogłosiła wprowadzenie na polski rynek nowej globalnej marki nasion - Brevant. Wcześniej została zaprezentowana w wielu uprawach w Ameryce Łacińskiej, w Kanadzie, w Indiach, na Ukrainie, w Rosji, w Niemczech oraz we...
Głównym zadaniem internetowego sondażu zrealizowanego przez Corteva Agriscience przy wsparciu agencji analitycznej Proinsight Lab (w Polsce reprezentowanej przez Spotlight Research) było opracowanie rekomendacji, w jaki sposób branża rolnicza mogłaby przyciągnąć młodych ludzi i wychować nowe pokolenia rolników.
W ramach badania sprawdzano, jak nastolatkowie oraz ich rodzice postrzegają rolnictwo i pracowników rolniczych, a także jakie jest ogólne nastawienie respondentów do branży rolniczej.
Wyniki badania bazują na odpowiedziach ponad 5,8 tys. respondentów. W Polsce wzięło w nim udział 1016 mieszkańców miast i wsi z całego kraju. W grupie tej znalazła się młodzież w wieku 14-18 lat oraz rodzice nastolatków (303 rodziców, 713 nastolatków).
Wyniki badania pokazują, że nastolatkowie właściwie nie wykazują zainteresowania pracą w branży rolniczej. Najwięcej nastolatków, jak również ich rodziców preferuje zawody informatyczne, odpowiednio 19 i 21%. Żadna z młodych osób nie wybrała zawodu rolniczego, a jedynie 1% rodziców poleciłoby go swoim dzieciom.
Również rodzice wykonujący zawód rolnika lub pracujący w branży rolniczej nie polecają jej dzieciom i w większości wpisują się w ogólną tendencję, rekomendując swoim dzieciom zawody informatyczne.
Polak znalazł się w gronie stu młodych liderów w programie na rzecz likwidacji głodu na świecie. To duże osiągnięcie biorąc pod uwagę, że nadesłano 2800 zgłoszeń z ponad 140 krajów. Na odbywającej się co dwa lata z...
Jakie motywacje kierują młodymi ludźmi przy wyborze przyszłej branży? Przede wszystkim chcą robić to co lubią (68%) i dobrze zarabiać (52%). Jednocześnie jako najważniejsze kryterium wyboru przyszłej kariery zawodowej dzieci wskazały odpowiednie wynagrodzenie (42%) oraz realizowanie własnych pomysłów (38%).
Ponad połowa ankietowanych nastolatków (56%) nie wyraziła żadnego zainteresowania rolnictwem. Okazało się, że zdecydowana większość uczestników badania nie zna tej branży, co było też jednym z powodów, dla których nie wybierali rolnictwa jako kierunku przyszłej kariery (50% młodzieży, 50% rodziców). 42% dzieci nie było w stanie wymienić żadnego zawodu rolniczego.
Jednak pomimo niskiego poziomu wiedzy na temat rolnictwa, młodzi ludzie oraz ich rodzice mają dla niego szacunek. Stwierdzenie: „pracując w rolnictwie, odgrywasz ważną rolę w wyżywieniu świata” otrzymało największe poparcie (86% - nastolatki, 75% - rodzice).
Ponadto respondenci uważają, że rolnictwo jest branżą rozwijającą się w szybkim tempie (73% - nastolatki, 67% - rodzice). Co ciekawe, nastolatki nie postrzegają rolnictwa jako działu gospodarki, który nie może zapewnić dobrego dochodu. Jedynie 18% z nich zgadza się ze stwierdzeniem, że „pracując w rolnictwie nie można zarobić dużo pieniędzy”.
Badanie pokazało, że głównymi problemami są niski poziom wiedzy na temat branży rolniczej wśród zdecydowanej większości osób oraz brak świadomości dotyczącej pracy w rolnictwie.
Cztery innowacyjne środki ochrony roślin do upraw zbóż i rzepaku - oto tegoroczne nowości firmy Corteva Agriscience, czyli działu rolniczego DowDuPont oferowane na polskim rynku. Szczegółowa prezentacja odbyła się 2 lutego w Warszawie...
Aby zainteresować młodych ludzi rolnictwem, konieczne jest rozpoczęcie wielokierunkowych działań, takich jak: edukowanie młodzieży i rodziców na temat rolnictwa, kształtowanie pozytywnego obrazu pracowników tego sektora, promowanie innowacyjności oraz narzędzi technologicznych stosowanych w rolnictwie oraz podkreślanie możliwości zarobkowania w agrobiznesie.
Jednocześnie kluczowe znaczenie ma komunikacja z młodymi ludźmi prowadzona właściwymi kanałami, które mają istotny wpływ na ich życie, poprzez edukację szkolną lub sieci społecznościowe.
Firma Corteva Agriscience podjęła już pewne działania w tym zakresie fundując 16 szkołom rolniczym z całego kraju 11 tablic edukacyjnych związanych z uprawą roślin. Na tym jednak nie zamierza poprzestać. Nadal chce kontynuować współpracę ze szkołami i będzie poszukiwać partnerów do jej rozwijania.
- To badanie będzie pomocne zarówno dla nas, jak i dla innych przedstawicieli sektora rolniczego, którzy są ukierunkowani na przyszłość. Dzięki niemu będzie możliwe opracowanie rozwiązań na zmotywowanie nastolatków, aby zaczęli postrzegać rolnictwo jako obiecujący, innowacyjny i zaawansowany technologicznie obszar gospodarki, dający możliwości na zbudowanie pomyślnej kariery - mówiła Anna Babich, corporate communications manager in Central and Eastern Europe w Corteva Agriscience.
Do grona marek dostępnych w grze Farming Simulator dołączył amerykański producent maszyn rolniczych. W Farming Simulator 19 będzie można wcielić się w operatora ciągników i kombajnów John Deere. Premiera gry odbyła się 20 listopada....
- Corteva Agriscience stawia przed sobą poważne zadanie. Chcemy nie tylko rozwinąć globalny sektor rolniczy, ale naszą misją jest również rozwiązywanie najważniejszych globalnych problemów żywnościowych tak, aby następne pokolenia mogły być spokojne o swoją przyszłość - wskazywał Pawel Trawinski, kierownik sprzedaży nasion w Corteva Agriscience w Polsce.
- Zdajemy sobie sprawę ze znaczenia młodych ludzi w osiągnięciu globalnej zrównoważonej gospodarki żywnościowej. Dlatego wszyscy przedstawiciele sektora rolniczego powinni skupić swoje wysiłki na celu, jakim jest zapewnienie przyszłym pokoleniom możliwości cieszenia się z wysokiej jakości zdrowej żywności - dodał.
Corteva Agriscience została głównym sponsorem popularnej gry internetowej Farming Simulator 19, prezentowanej podczas targów gier komputerowych Poznań Game Arena, które trwają od 18 do 20 października. Dziś w Poznaniu odbędzie się finał międzynarodowego turnieju tej gry, którego stawką jest nagroda w wysokości 250 tys. euro. Gry i nowe technologie to jeden ze sposobów Cortevy, żeby przyciągnąć młode pokolenie, wejść z nim w interakcję i pokazać rolnictwo.