Branża mleczarska prezentowała się na prestiżowej imprezie

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: PIM (em) | redakcja@agropolska.pl
30-10-2018,11:25 Aktualizacja: 30-10-2018,11:54
A A A

W stolicy Francji zakończyło się największe i najważniejsze na świecie tegoroczne wydarzenie branży spożywczej - targi Sial Paris. Branża mleczarska prezentowała się na wspólnym stoisku zorganizowanym przez Polską Izbę Mleka.

Nasz kraj w Paryżu reprezentowały SM Mlekovita, OSM Piątnica, SM Ryki, SOT Spółdzielnia Obrotu Towarowego Przemysłu Mleczarskiego, SM Spomlek, Bartex, Polish Dairy i SM Lazur.

mleko, rynek mleka, ceny mleka, skup mleka, spomlek, Edward Bajko

Sytuacja na rynku mleka jest dość dobra. Dla każdego znajdzie się miejsce?

- Sytuacja na krajowym rynku mleka jest względnie dobra, choć rolnicy chcieliby uzyskiwać wyższa cenę za mleko - przekonuje Edward Bajko, prezes Spółdzielni Mleczarskiej Spomlek. W sierpniu średnia cena mleka (według GUS) wyniosła prawie 1,3...

Swoimi produktami chwaliło się 7200 firm z 119 krajów. Impreza odbywała się w 10 halach podzielonych na 21 stref tematycznych o łącznej powierzchni 250 000 m2. Już wiadomo, że targi odwiedziło ponad 160.000 osób.  Polska branża spożywcza uplasowała się na 10 pozycji pod względem liczby wystawców, a tzw. sektor mleczny był najchętniej odwiedzany.

- Fakt, że wspólne stoisko członków Polskiej Izby Mleka bardzo licznie było odwiedzane przez potencjalnych partnerów biznesowych z całego świata, świadczy o bardzo dobrej marce naszych produktów. A obrany kierunek promocji oparty na doskonałej jakości, znakomitych walorach smakowych oraz konkurencyjnej cenie, w porównaniu do największych globalnych producentów, to sprawdzające się, skuteczne narzędzie promocyjne - powiedziała Agnieszka Maliszewska, dyrektor PIM.  

- Porównując ze sobą imprezy targowe z całego świata, Sial Paris to wydarzenie, w którym polska branża mleczarska absolutnie musi uczestniczyć. Szerokie perspektywy nawiązania kontaktów biznesowych, zaprezentowanie oferty produktów czy choćby zbadanie oczekiwań klientów z poszczególnych rynków to wartości, które stanowią punkt wyjścia do ekspansji i umocnienia pozycji rodzimych producentów - przekonywał z kolei Daniel Dojlidko, koordynator projektu a zarazem kierownik ds. systemów jakości.

Polska branża mleczarska wysyła swoje produkty głównie do krajów Unii Europejskiej, które odpowiadają za około 76 proc. wartości eksportu. Wśród największych odbiorców są Niemcy, Czechy, Holandia, Wielka Brytania, Włochy, Węgry, Słowację i Rumunia.

Pozostała część wywozu trafia do krajów trzecich. Zgodnie z danymi Eurostatu w 2017 r. nasze produkty mleczarskie docierały aż na 104 rynki pozaunijne.
 

Poleć
Udostępnij