Winnice w modzie. Polskie trunki na coraz wyższych półkach
Przybywa upraw, a polskie wina zdobywają większą popularność i szturmują coraz wyższe półki cenowe. Według najnowszych szacunków branży mamy już ok. 230 winnic.
Winiarstwo w Polsce staje się coraz popularniejszym zajęciem, a producenci w przeciągu czterech lat podwoili swoje szeregi. Powierzchnia upraw sięga 394 ha, a produkcja w sezonie 2017/2018 to 5207 hl - podaje "Rzeczpospolita".
Gęsi w winnicy poprawiają jakość wina
Mimo rozwoju branży daleko nam jeszcze do Włoch, które na 900 tys. hektarów produkują 55 mln hl win rocznie. W naszym klimacie lepiej udaje się wino białe, nadzieje branża wiąże także z winem musującym.
Krajowy trunek szybko zmienia swój wizerunek. - Polskie wina długo nie cieszyły się dobrą opinią. Kiedyś kupiłem trzy wina od winiarza pod Zieloną Górą i wszystkie musiałem wylać - powiedział gazecie Marian Jeżewski, ekspert rynku wina i prezes stowarzyszenia Enokultura.
Zmianę podejścia widać też w sklepach. Krajowe wina wchodzą na półki dyskontów. Można je też znaleźć w sklepach specjalistycznych, gdzie cena za butelkę bywa nawet trzycyfrowa. Zdaniem dystrybutorów błyskawicznie takie wina też się sprzedają. Rozwijają się też winnice na szlakach turystycznych.
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś