Ponad 3/4 dorosłych Polaków korzysta z internetu. Jak to wygląda wśród rolników?

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: PAP, (DK) | redakcja@agropolska.pl
11-07-2024,8:15 Aktualizacja: 11-07-2024,9:51
A A A

Obecnie z internetu korzysta 77 proc. dorosłych Polaków - wynika z tegorocznego raportu Centrum Badania Opinii Społecznej.

W 2024 r. z internetu przynajmniej raz w tygodniu korzystało 77 proc. Polaków - dla porównania w 2004 r. twierdząco odpowiedziało 26 proc. badanych. Korzystanie z internetu jest powiązane z wiekiem, płcią oraz poziomem wykształcenia - wskazano w badaniu. Największy odsetek (99 proc.) badanych stanowią respondenci w grupach 18-24 lata oraz 35-44 lata. Nieco mniejszy odsetek zbadano w grupie 35-44 lata (96 proc.) oraz 45-54 lata (86 proc.). Wśród osób starszych, odsetek wyniósł 67 proc. dla grupy 55-64 lata, 50 proc. dla grupy 65-74 oraz 25 proc. dla grupy powyżej 75 lat.

Sprzedaż maszyn rolniczych w Internecie - jak to robić skutecznie?

Polacy już od 20 lat mogą korzystać z OTOMOTO, aby kupować i sprzedawać samochody, ciężarówki, części i maszyny rolnicze. Platforma zapewnia sprzedającym szerokie dotarcie do klientów nie tylko w Polsce, a także zagranicą (m.in. w...

O ile w przedziałach wiekowych 18-44 lata poziom zróżnicowania w korzystaniu związany z płcią jest niewielki - o tyle w grupach 45-54 lata odsetek wynosi 85 proc. dla mężczyzn i 88 proc. dla kobiet, a w grupie 55-64 lata odsetek wynosi 64 proc. dla mężczyzn i 69 proc. dla kobiet. Z kolei dla grupy powyżej 65 lat proporcja była odwrotna i wyniosła 52 proc. dla mężczyzn i 36 proc. dla kobiet.

Korzystaniu z internetu sprzyja aktywność zawodowa - poinformowano. Wśród badanych, z internetu korzysta 92 proc. pracujących oraz 58 proc. niepracujących, co zdaniem autora raportu Michała Feliksiaka wynika z wieku. Dodano, że wśród pracujących badanych, relatywnie najmniej użytkowników internetu jest w grupie rolników (76 proc.), a najwięcej wśród pracowników administracyjno-biurowych (98 proc.), kadry kierowniczej i specjalistów (97 proc.), techników i średniego personelu (94 proc.) oraz prywatnych przedsiębiorców (93 proc.).

Najmniej użytkowników internetu jest na wsi (68 proc.) - wynika z badania, z kolei najwięcej (96 proc.) w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców.

Ponad 2/3 Polaków zadeklarowało, że kupiło coś przez internet. Wzrosła również popularność internetowej sprzedaży rzeczy - 41 proc. badanych, czyli 53 proc. internautów przynajmniej raz sprzedało coś online.

Poleć
Udostępnij