Podlasie promuje się na EXPO. To rzeka... mleka
Aktywny wypoczynek przy wykorzystaniu bogactwa przyrody, ekologiczny przemysł, zwłaszcza branża mleczarska, i wielokulturowość - tym przede wszystkim chce promować się województwo podlaskie na wystawie światowej EXPO 2015 w Mediolanie.
Samorząd województwa udział w wystawie światowej w Mediolanie będzie kosztował 80 tys. zł. Większość kosztów pokrywa bowiem Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Polska Organizacja Turystyczna.
W ramach Tygodnia Polski Wschodniej Podlaskie chce przyciągać zwiedzających m.in. występami - znanej nie tylko w kraju - grupy tanecznej Fair Play Crew, kolekcją dywanów inspirowaną wzorami ludowymi z fabryki Agnella SA, interaktywną grą rowerową, w czasie której można wirtualnie przejechać region, pokazami tradycyjnego rzemiosła (garncarstwo), modą a także regionalną żywnością, zwłaszcza produkcją branży mleczarskiej pod hasłem "Podlaskie - rzeka mleka".
W czasie Tygodnia Turystyki Polskiej region chce pokazać m.in. Podlaski Szlak Bociani.
Przygotowane zostały też filmy promujące m.in. aktywną turystykę opartą o cenne przyrodnicze tereny, zielarstwo świadczące o ekologicznym bogactwie czy mleczarstwo, z którego Podlaskie znane jest nie tylko w kraju.
Wystawy światowe EXPO, to największe i najbardziej prestiżowe wydarzenia promocyjne świata. Wystawa w Mediolanie rozpoczęła się 1 maja i potrwa do 31 października pod hasłem "Wyżywienie planety, energia dla życia". Bierze w niej udział 145 krajów i organizacji.
W ocenie Mieczysława Baszko, marszałka województwa udział w EXPO 2015 ma dla regionu znaczenie prestiżowe. - Jest co promować w naszym województwie. Po raz pierwszy pokazujemy, że jest ono kojarzone z ekologią - powiedział, wskazując przede wszystkim na mleko i produkty branży mleczarskiej.
Dyrektor departamentu współpracy z zagranicą i promocji Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku Magdalena Łyżnicka-Sanczenko dodała, że będzie to druga większa prezentacja regionu na wystawach EXPO.
Pierwsza, to Hanover w 2000 roku i od tamtej pory podobnej nie było. W 2010 roku w EXPO Szanghaju uczestniczyła jedynie misja podlaskich przedsiębiorców.