Na wsi najlepiej. Są pieniądze na turystykę i promocję
Polska Organizacja Turystyczna zdobyła ze środków unijnych ponad 905 tys. zł na rozwój turystyczny i promocję obszarów wiejskich. POT wesprze m.in. biznes agroturystyczny.
Pieniądze pochodzą z Europejskiego Funduszu Rolnego Na Rzecz Obszarów Wiejskich: Europa Inwestująca w Obszary Wiejskie (2014-2020). Głównymi celami programu są: poprawa konkurencyjności rolnictwa, zrównoważone zarządzanie zasobami naturalnymi i działania w dziedzinie klimatu oraz zrównoważony rozwój terytorialny obszarów wiejskich.
Będą promować wypoczynek na wsi. Turystyka to kolejne źródło dochodu
Organizacja wyjaśniła, że w ramach projektu "Identyfikacja, upowszechnianie i promocja dobrych praktyk w turystyce na obszarach wiejskich", POT będzie kontynuować zapoczątkowany w ubiegłym roku konkurs "Na wsi najlepiej - 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej".
Celem programu jest upowszechnianie standardów wiejskiej bazy recepcyjnej i jakości świadczonych usług, aktywizacja mieszkańców wsi oraz wymiana doświadczeń i opracowywanie na tej podstawie profesjonalnych ofert i właściwej obsługi klientów.
"Polskie obszary wiejskie kojarzone są z gościnnością, dziedzictwem kulturowym, wspaniałą kuchnią i bogactwem natury. Organizowany przez Polską Organizację Turystyczną konkurs "Na wsi najlepiej - 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej" to świetna okazja do wymiany doświadczeń między osobami zarządzającymi produktami turystycznymi, synergii ich działań i dalszego rozwoju" - podkreślił cytowany w komunikacie Witold Bańka, szef resortu sportu i turystyki.
Jak wyjaśniono, na realizację konkursu i kampanii organizacja otrzymała grant w wysokości blisko 590 tys. zł.
Agroturystyka coraz bardziej popularna. Najlepsi odebrali nagrody
Drugim projektem, który będzie realizowany przez POT będzie program "Dobry biznes na wsi", którego celem jest ukazanie polskich obszarów wiejskich jako atrakcyjnego miejsca do życia i prowadzenia działalności gospodarczej, ze szczególnym naciskiem na branżę turystyczną.
Jak zapowiedziano, w akcji zostaną wykorzystane najnowsze trendy w marketingu internetowym, w tym blogerzy i storytelling.
"Zarówno krajowi jak i zagraniczni turyści coraz częściej chcą odpoczywać w miejscach, które zachowują naturalny krajobraz, mających zdrową lokalną kuchnię i są wolne od tłumu, mechanizacji i urbanizacji. Polska wieś jest idealną destynacją dla osób szukających właśnie takiego wypoczynku. Naszym celem jest dotarcie z przekazem do obecnych i potencjalnych mieszkańców obszarów wiejskich, że wykorzystując potencjał wsi, można osiągnąć sukces w biznesie turystycznym" - zaznaczył Robert Andrzejczyk, prezes POT.
Długofalowym celem akcji "Dobry biznes na wsi" jest profesjonalizacja turystyki na obszarze wiejskim przez tworzenie kompleksowych produktów turystycznych, skoncentrowanych wokół biznesu agroturystycznego i promujących zdrowy styl życia. Na realizację tej akcji POT otrzymała grant w wysokości ponad 315 tys. zł.
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś