Chcą uzupełnień do wniosków o dotację przy wymianie dachu. Tego nie da się zrobić!

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (dk) | redakcja@agropolska.pl
12-12-2022,14:05 Aktualizacja: 12-12-2022,14:09
A A A

Rolnicy otrzymują informacje o konieczności dokonania wielu uzupełnień w opracowanych wnioskach na wymianę dachów na budynkach. Tymczasem aplikacja elektroniczna… nie przewiduje takiej możliwości. Stąd interwencja Wielkopolskiej Izby Rolniczej.

Wystosowała ona pismo do wicepremiera, ministra rolnictwa Henryka Kowalczyka z apelem o podjęcie pilnych działań modernizacyjnych aplikacji do obsługi wniosków Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na Platformie Usług Elektronicznych w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO): Działanie 5 - Wymiana pokryć dachowych z materiałów szkodliwych dla zdrowia lub środowiska w gospodarstwach rolnych.

gleba, uprawa, dopłaty

Na jakie dopłaty można liczyć? Zobacz wyliczenia

Od aktywności i pomysłowości rolnika będzie zależał poziom przyszłych dopłat, które finalnie otrzyma – to zasadniczy wniosek Wielkopolskiej Izby Rolniczej (WIR) z przeprowadzonych przez jej specjalistów wyliczeń. W ocenie...

"Od kilku dni rolnicy – wnioskodawcy tego działania - otrzymują z ARiMR za pośrednictwem komunikacji telefonicznej oraz SMS, jak również poczty elektronicznej, informacje o konieczności dokonania wielu uzupełnień w opracowanych wnioskach na wymianę dachów. Niestety, po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych nie ma żadnej możliwości dokonania korekty wniosku – istnieją jedynie opcje: podglądu oraz wycofania wniosku. Ze względu na restrykcyjne przepisy i konieczność dokonania uzupełnień w terminie 7 dni od odebrania wiadomości, WIR apeluje o pilne wdrożenie działań modernizacyjnych, które umożliwią wnioskodawcom dokonanie wskazanych uzupełnień i złożenia korekty wniosku" – czytamy w serwisie wielkopolskiego samorządu rolniczego.

Jednocześnie proponuje on – na wypadek sytuacji, gdy nie uda się wdrożyć działań naprawczych - wydłużenie powyższego terminu do czasu prawidłowego działania Platformy Usług Elektronicznych.

"Kolejnym aspektem, na który pragniemy zwrócić uwagę, jest kwestia uzyskania z archiwów starostw powiatowych zgłoszeń planowanych wymian pokryć dachowych, których dokonano dwa lub trzy lata temu. Uzyskanie tych dokumentów bywa bardzo czasochłonne i wnioskodawcy mogą nie uzyskać wymaganej w wezwaniu dokumentacji w w/w terminie. Ma to szczególne znaczenia w przypadku tylko jednokrotnego wezwania do uzupełnień, o którym mowa jest w pismach P-1/614" – podkreśla WIR.

 

Poleć
Udostępnij