Unijna żywność, w tym polska, będzie promowana
Informacje i promocje dotyczące produktów rolnych na rynku wewnętrznym oraz w państwach trzecich o łącznym budżecie 129 mln euro, to zakres działań programów zaakceptowanych przez Komisję Europejską.
Wśród zatwierdzonych programów są również cztery polskie, o łącznym budżecie 10,264 mln euro, a regiony, gdzie będą promowane polskie warzywa i owoce to: Afryka, Kazachstan, Nowa Zelandia i Południowo-Wschodnia Azja.
W przypadku zatwierdzonych programów aż 15 z nich dotyczy rynku owoców i warzyw zarówno świeżych, jak i przetworzonych.
Ponadto, dwa programy dotyczą promowania polskich produktów, w tym:
- „Smaki Europy – jakość i tradycja”, program 3-letni przygotowany przez konsorcjum w składzie Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw – Spółdzielnia Osób Prawnych, Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego, Związek Sadowników RP, na rynek Algierii, Białorusi i Chin o łącznym budżecie 5,357 mln EUR,
- „Smak jakości i tradycji prosto z Europy”, tym razem program 2-letni przygotowany przez konsorcjum w składzie Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) oraz Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego (PZPBM) na rynek Singapuru, Tajwanu, Nowej Zelandii, RPA i Kazachstanu, o łącznym budżecie 2,341 mln EUR.
Poza tym promowaniem swoich rodzimych produktów zajmą się Belgowie, Holendrzy, Bułgarzy, Grecy, Francuzi, Włosi, Austriacy, Cypryjczycy, Brytyjczycy i Rumunii.