Pomidory dobre z natury za 3 mln euro
Polski program promocyjny „Pomidory dobre z natury” przeszedł pozytywną weryfikację na szczeblu krajowym i został przekazany do oceny do Komisji Europejskiej. W przypadku wydania przez KE pozytywnej decyzji, początek akcji zaplanowano na luty 2016 r.
Budżet przedsięwzięcia wynosi ponad 3 mln euro, a za realizację odpowiedzialne będzie konsorcjum firm NuOrder i VMG, wyłonione w drodze przetargu. Program popularyzujący spożycie pomidorów ma charakter informacyjno-promocyjny, a promocja odbędzie się w mediach: za pośrednictwem internetu, prasy, jak i telewizji.
Większość działań będzie realizowana na rynku polskim, na który przeznaczono 80% budżetu kampanii. Głównym celem projektu jest wzrost świadomości zdrowotnych właściwości pomidorów i ich wartości odżywczej, a także zwiększenie ich spożycia na rynku polskim i niemieckim wraz promocją zdrowej diety.
W zależności od potrzeb, czyli jak wybrać odpowiedni tunel foliowy?
W projekt zostaną zaangażowani eksperci do spraw żywienia, którzy uświadomią konsumentom liczne walory pomidorów. Kampania przybliży konsumentom wszystkie zalety zdrowotne i smakowe codziennego spożywania pomidorów, zaprezentuje pomidory jako element zbilansowanej diety oraz składnik bazowy smacznej kuchni, ponadto przedstawi zakres oferty tych warzyw oraz informacje na temat jakości i bezpieczeństwa pomidorów pochodzących z UE.
Polska jest piątym producentem pomidorów w Europie, a według SPPiOPO prawie 80% produkcji trafia na polski rynek, pozostałe 20% stanowi eksport. Głównymi odbiorcami polskich pomidorów były dotychczas: Rosja, Ukraina, Białoruś, Czechy, Niemcy i Wielka Brytania. Spośród tych sześciu krajów 50% eksportu do momentu wprowadzenia embargo przypadało na Rosję.
Finansowanie projektu jest przewidziane z budżetu Unii Europejskiej, Polski oraz Stowarzyszenia Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami.