Jabłka mogą podbić chiński rynek. Producenci już działają
19 grup producenckich zrzeszonych w organizacji Appolonia podpisało porozumienie o współpracy z platformą dystrybucyjną Shanghai Poland China Trading Company. Dotyczy ono ok. 40 tys. ton jabłek, które trafią do azjatyckich konsumentów.
- Jabłka są produktem eksportowym Polski. Niestety, Chińczycy do tej pory nie mieli okazji, żeby się przekonać, jak dobry jest to produkt. Podczas wizyty chińskich polityków w Warszawie zostało podpisane porozumienie umożliwiające eksport tych owoców. Mam nadzieję, że dzięki naszej platformie i uruchomionym połączeniom logistycznym polskie jabłka i inne produkty trafią na chińskie rynki - mówi agencji Newseria Biznes Lin Jie, prezes Shanghai Poland China Trading Company.
Chiny otwierają się na polskie jabłka
Politycy z Polski i Chin podpisali również memorandum o współpracy dwustronnej w obszarze zdrowia zwierząt i roślin oraz bezpieczeństwa żywności. Dokument reguluje wymagania weterynaryjne i fitosanitarne w eksporcie żywności do Chin.
Lin Jie podkreśla, że nasze produkty spożywcze cieszą się coraz większą popularnością wśród chińskich konsumentów, dlatego uruchomiono platformę China Poland Trading Platform, która służy sprzedaży artykułów w tym wielkim kraju.
- Nasza platforma dotyczy nie tylko zagadnień związanych z handlem, lecz także z logistyką, potrzebnymi zezwoleniami, licencjami, inspekcjami w Chinach. To kompleksowa pomoc dla firm z branży spożywczej obu krajów - dodaje.
Firma ma podpisane umowy z kilkoma sieciami handlowymi w Chinach, w tym z największą państwową. Prowadzi sprzedaż w kanale offline, czyli w tradycyjnych sklepach i hurtowniach oraz przez internet.
[WIDEO] Mówią: Artur Jadeszko, prezes zarządu ATC Cargo oraz Lin Jie, prezes Shanghai Poland China Trading Company
Sprzedaż jabłek napędza eksport na Białoruś
Oferuje polskim producentom możliwość magazynowania ich produktów w Chinach, a teraz zajmować się będzie kompleksową sprzedażą produktów na rynku. Chiny są dla Polski ważnym partnerem gospodarczym. Na tamtejszym rynku trwa kilka kampanii promocyjnych, m.in. jabłek, produktów mleczarskich i mięsnych.
Z danych resortu rolnictwa wynika, że w ubiegłym roku Polska wyeksportowała do Państwa Środka artykuły rolno-spożywcze o wartości 127 mln euro. Wśród nich dominowały serwatka, mięso i jadalne podroby z drobiu, czekolada i inne przetwory spożywcze zawierające kakao, syropy cukrowe, mleko i śmietana oraz wyroby cukiernicze.
Krzysztof Jurgiel, minister rolnictwa nie ukrywa, że liczy na wzrost eksportu w niedalekiej przyszłości.