TM 1060 to kolejna rodzina opon pracujących w technologii niskiego ciśnienia VF. Szwedzki producent dodał jednak wiele unikatowych własnych rozwiązań poprawiających parametry użytkowe tego typu ogumienia.
Gama TM 1060 przeznaczona jest do traktorów nowej generacji o mocy od 80 do ponad 300 KM. Specjalna konstrukcja bieżnika tych opon generuje maksymalnie szeroki ich ślad, natomiast technologia ProgressiveTraction poprawia parametry uciągu. Ponadto zwiększona elastyczność ściany bocznej opony powoduje bardzo niskie zagęszczenie gleby.
W porównaniu do standardowych opon o tych samych rozmiarach TM 1060 oferuje większą ładowność. Jak podaje Trelleborg, seria 60 jest krokiem naprzód w kategorii ogumienia do ciągników o średniej i dużej mocy. Umożliwia przenoszenie takiego samego obciążenia jak w przypadku opon standardowych przy zastosowaniu niskiego ciśnienia, albo większego obciążenia przy tym samym ciśnieniu, co w konstrukcjach tradycyjnych.
Przystosowana do pracy przy ekstremalnie niskim ciśnieniu opona TM 1060 generuje bardzo szeroki ślad, zapewniając wysoką produktywność i wydajność upraw przy jednoczesnym poszanowaniu gleby. Podczas jazdy po drodze specjalna konstrukcja ściany bocznej znacznie obniża opory toczenia, a tym samym zużycie paliwa i emisję spalin. Jednocześnie zwiększa się stabilność traktora oraz komfort i bezpieczeństwo operatora. Ponadto tarasy między klockami bieżnika pozwalają na szybkie usuwanie błota, maksymalizując zdolności samooczyszczania się opony.
Warto dodać, że przy każdej oponie serii TM 1060 zastosowano technologię produkcji BlueTire. Pod hasłem tym kryje się szczególna dbałość o środowisko, m.in. o zasoby wody czy kwestie związane z minimalizacją ilości odpadów do utylizacji. Jak podaje producent, ślad węglowy zmniejszono w ten sposób o 6%.
Ogumienie z rodziny TM 1060 obejmuje siedem modeli. Najmniejsza opona ma rozmiar 520/60R28, zaś największa 750/70R44. Wszystkie są zbudowane w oparciu o technologię niskociśnieniową VF.