Miękki bok
Opony serii TM 1000 HP tworzone są w koncepcji TM Blue. Koncepcja ta jest rozwijana w kierunku jeszcze większej dbałości o strukturę gleby oraz jej ochronę przez minimalizowanie mechanicznych uszkodzeń powodowanych przez przejeżdżające ciągniki. Kluczem do właściwości trakcyjnych są boki oraz karkas. Na polu opona ma szeroką powierzchnię styku z glebą dzięki zdolności karkasu do ugięć oraz stałemu równomiernemu naciskowi przekazywanemu na podłoże.
Trelleborg wzbogacił ofertę o zupełnie nową serię opon leśnych Twin Forestry. Jak czytamy w komunikacie prasowym, łączą one w sobie najlepsze cechy poprzedniczek z innowacyjną technologią. Nowa konstrukcja, w...
Utrzymywanie minimalnego poślizgu poprzez dużą powierzchnię styku z glebą umożliwia również efekt samooczyszczania. Opona samodzielnie podczas toczenia wyrzuca to, co wejdzie między klocki bieżnika. Dzieje się tak dzięki kaskadowej budowie przestrzeni między klockami. Trzy stopnie, z których każdy ma nie- co inną sprężystość, sprawiają, iż ziemia nie zakleja łatwo przestrzeni między klockami.
Natomiast w transporcie oponom serii TM 1000 HP długą żywotność zapewnia odpowiedni kształt karkasu, a właściwie jego zakończenia. Karkas w centralnej części opony jest rozszerzony. Dzięki temu na środku opony tworzy się płaszczyzna przylegania opony całym obwodem do powierzchni podłoża. Sprawia to, iż ciężkie ciągniki na TM-ach 1000 płyną po drodze i nie zauważymy charakterystycznego dla starszych opon rolniczych drgania na skutek punktowego styku grzbietów karkasu z drogą. Ponadto kształt klocków i ich struktura sprawiają, że amortyzujące właściwości karkasu wyciszają drgania, redukując dyskomfort kierowcy na drodze. O możliwościach TM 1000 świadczyć też może to, iż ciągniki z założonymi nawet największymi oponami 900/60 R42 mogą z powodzeniem poruszać się do 65 km/h. Jednak warto zauważyć, iż producent poszedł na kompromis pomiędzy właściwościami polowymi a transportowymi. Indeks nośności dla TM 1000 o rozmiarze 900/60 R42 dla prędkości 65 km/h jest różny zależnie od ciśnienia. Przy najlepszym polowym ciśnieniu 1,0 bar indeks nośności dla maksimum szybkości wynosi 2800 kg, natomiast przy nominalnych 1,6 bar mamy już ponad 4,3 t. Dlatego TM 1000 jest wręcz stworzony dla automatycznych układów pozwalających na regulację ciśnienia zależnie od wykonywanej pracy. O żywotności tych opon może świadczyć to, że zdarza się, iż sprzedawcy dają na nie nawet do pięciu lat gwarancji.