Fieldliner – nietypowy rozładunek
Kolejnym typoszeregiem wielozadaniowych przyczep Annaburger jest Fieldliner. Mają one dużą skrzynię o pojemności użytkowej do 60 m³. Fieldliner w odróżnieniu od zwykłej objętościówki ma instalację hydrauliczną do wywrotu. Podnosi ona jednak skrzynię nie od strony ciągnika w stronę wylotu, ale odwrotnie. Przyczepa ta dzięki temu jest rozładowywana przenośnikiem podłogowym w górę. System taki wykorzystuje się do przeładowywania masy zwożonej np. na potrzeby biogazowni lub do przeładowywania np. sieczki kukurydzianej na inne środki transportowe.
Przyczepa unosi tył skrzyni na wysokość 4,5 m. Co więcej, rozładunek tak pochylonej masy trwa zaledwie 80 s. Dlatego Fieldliner może pracować zarówno jako wóz przeładowczy dla materiałów objętościowych, jak i „zwykła” przyczepa objętościowa (np. do wożenia materiału na kiszonki), kiedy podnoszenie skrzyni nie jest konieczne.
Niemiecki producent z Annaburga wprowadza na rynek nową przyczepę HTS 16.12 Basic Liner. Jest to pojazd przeznaczony do pracy nie tylko w dużych przedsiębiorstwach rolnych, ale i w mniejszych i średnich gospodarstwach. Pojazd porusza się na osiach...
Wozy przeładowcze HTS
Annaburger to także producent przyczep do odbioru i przewozu zbóż. Wozy przeładowcze mają skrzynie o objętości od 25 do 36 m³. Ślimakowy przenośnik maszyny jest w stanie przesypać aż 15 m³/min. Zdaniem producenta odpowiednio dobrany wóz może zwiększyć wydajność kombajnów podczas zbioru nawet o 25%. Ślimak wyładowczy maszyny serii HTS.16 jest napędzany mechanicznie poprzez przekładnię połączoną z WOM ciągnika.
W ofercie maszyn niemieckiej firmy znajdziemy również przyczepę z wywrotem. Pojemność ich skrzyń wynosi od 34,5 do 52 m³. Producent podaje, że dzięki solidnej konstrukcji oraz uniwersalności zastosowania jest to najczęściej kupowana przyczepa. Występuje w dwóch wariantach – HTS.12 i HTS.14. Pierwszy typoszereg jest wyposażony w możliwość wyładunku na tył. Z kolei wariant oznaczony jako HTS.14 pozwala na przechył skrzyni zarówno do tyłu, jak i na boki (tzw. kombikipper). Dzięki temu możliwy jest wyładunek np. zboża w niskich magazynach. Konstrukcja tej samowyładowczej przyczepy przewiduje również doposażenie w żmijkę wysypu. W takim przypadku uzyskujemy całkiem spory wóz przeładowczy.
Ze ścianą przesuwną
Ciekawymi pojazdami, o zupełnie innej koncepcji, jest grupa przyczep ze ścianą przesuwną o nazwie Schubmax i Schubmax Plus. Weszły one do oferty w 2007 r. i są następcami maszyn Schubfix.
Schubmax to przyczepa objętościowa ze ścianami o wysokości 2,3 m. Z kolei Schubmax Plus różni się m.in. tym, że jego ściany są niższe – mają 1,8 m – i może mieć żmijkę przeładowczą lub adapter rozrzutnika. Może także pracować jako przyczepa objętościowa, tak jak Schubmax.
Obecność przesuwanej hydraulicznie przedniej ściany umożliwia rozładowanie skrzyni bez pozostawiania resztek. Ponadto dzięki przesuwanej ścianie skrzynia przyczepy nie wymaga podnoszenia w celu rozładunku. W obu wersjach przyczep (Schubmax i Schubmax Plus) przemieszczanie się ładunku w stronę tyłu maszyny następuje wyłącznie poprzez przesuwaną przednią ścianę, która jest napędzana hydraulicznie.
MultiLandPlus – wymienne nadwozia
Annaburger wprowadził do swojej oferty także system nadwozi wymiennych. Dzięki temu rozwiązaniu mając jedno podwozie, możemy w niespełna 30 min przekształcać je w różne pojazdy: wóz asenizacyjny, rozrzutnik uniwersalny, przyczepę objętościową, przyczepę budowlaną, przyczepę ze ścianą przesuwną, platformę do przewozu bel lub wóz przeładowczy. – Jest to system dla większych gospodarstw rolnych i usługodawców. Najistotniejsza w argumentacji inwestycji tego rodzaju jest możliwość zaoszczędzenia do blisko 40% środków na kupowanie kolejnego podwozia. Przykładowo dzięki jednemu podwoziu i dwóm zabudowom uzyskujemy uniwersalne maszyny o zupełnie odmiennych zadaniach, za niższą cenę. Dodatkowo maszyna szybciej się amortyzuje, np. koła – uzasadnia Karol Abramowski, prezes Annaburger Polska.
Firma Annaburger sprzedała ok. 1800 różnych typów pojazdów na świecie, z czego w Polsce pracuje blisko 230 maszyn sprzedanych przez dilerów tego producenta. Firma współpracuje z przedstawicielami w 25 krajach. Wszystkie jej maszyny mogą współpracować w standardzie Isobus i być wyposażone m.in. w centralne smarowanie, listwy smarne oraz regulację ciśnienia w kołach. Annaburger Polska działa od sierpnia 2013 r.