Jak w burtowej
W TS-kach są dwie lub nawet trzy klapy boczne, zależnie od modelu. Jest to spowodowane tym, iż są one umieszczone pomiędzy wzmocnieniami konstrukcji. Nie osłabia to jednak konstrukcji wanny. Z drugiej strony, wysyp nie jest niczym zakłócony, o czym mogliśmy się przekonać.
Mirosławiecki producent przyczep rolniczych, wprowadzi na rynek nowy rodzaj przyczep. Będą one wyposażone w hydraulicznie ryglowaną burtę boczną. W ofercie Metaltechu znajdują się uniwersalne przyczepy o nazwie: DHB i THB, o ładowności technicznej...
Przyczepa TS ma w standardzie hydrauliczne podnoszenie klapy tylnej. Siłowniki do jej podnoszenia umieszczone są pod kątem po bokach. Dlatego ostatnia boczna klapa, patrząc od tyłu przyczepy, ma specjalnie ścięty jeden górny róg, aby przy otwieraniu nie uszkodzić siłownika.
Aby w ogóle wysyp na bok był możliwy, skrzynia ładunkowa umieszczona jest na czterech blokowanych kulach w rogach przyczepy. Jest to taki sam system jak w przyczepach burtowych. Przekładamy dwa bolce w odpowiednie miejsca, aby uzyskać wysyp na boki lub do tyłu.
Jak zaprezentowali nam rolnicy z Moskorza, wyładunek jest równie prosty i szybki co wyładunek do tyłu z automatycznym podnoszeniem klapy. Jedyna różnica polega na tym, iż blokada klap jest mechaniczna, więc musimy wysiąść z kabiny i dźwignią odryglować, jednym ruchem klapy. Identycznie zresztą jak w przyczepach burtowych. Po wysypaniu ponownie blokujemy wszystkie klapy jednym ruchem dźwigni.
Droga przyjemność
Przyczepy TS nie są najtańsze. Obecnie wyjściowa cena fabryczna w wyposażeniu z wysypem bocznym i szerszymi oponami o rozmiarze 550/60 R22,5 kosztuje nieco ponad 100 000 zł brutto. Jeśli zaczniemy dokładać z długiej listy wyposażenia opcjonalnego, cena może wzrosnąć dość sporo.
Rolnicy z Moskorza nie zdecydowali się na wersję z osią skrętną. Jednak wybrali pomost. Zdaniem użytkowników przy osi tandemowej nie jest konieczna druga oś skrętna. Natomiast podest jest bardzo przydatny przy konieczności szybkiego pomiaru wilgotności jeszcze na polu. Ma przemyślaną konstrukcję, gdyż jego schodki są składane i blokowane za pomocą jednej, łatwej do wyjęcia przetyczki. Jednak jeśli patrzymy na cenę przez pryzmat uniwersalności wykorzystania przyczepy, naszym zdaniem jej cena jest po prostu odpowiednia. Tym bardziej że w wyposażeniu opcjonalnym mamy osie do 40 lub 60 km/h, a lista ogumienia niestandardowego zawiera opony o rozmiarze nawet 650/55x26,5 16PR.