Nowa przyczepa objętościowa Pöttinger Torro Combiline
Torro w wersji Combiline, to nowa maszyna austriackiej firmy Pöttinger . Dostępne są dwa modele: Torro 6010 L/D Combiline i 6510 L/D. Maszyny mają objętości maksymalne do 35 m³ wg DIN, a w wersji z linami ograniczającymi załadunek - do 36,5 m³ wg DIN.
Przyczepy mają 6-rzędowy podbieracz krzywkowy. Jak zapewnia producent, podzespół ten dobrze dopasowuje się do nierówności terenu, co pozwala na zbiór czystej paszy. Nowe rozwiązania obejmują także osłonę wiatrową oraz dodatkowy wałek umożliwiający dokładne kopiowanie terenu.
Unikatowe jest też zastosowanie niezależnej regulacji przednich kół podporowych podbieracza. Podzespół ten jest obecnie przystosowany do pracy również w bardzo wilgotnych warunkach, także za ciągnikiem wykonującym głębokie koleiny. Dzięki przesunięciu wałka kopiującego, do paszy dostaje się zdecydowanie mniej zanieczyszczeń.
Rotor tnący o średnicy 800 mm
Pöttinger w nowych maszynach Torro, montuje wytrzymałą przekładnię wejściową. System napędu rotora podającego i rozdrabniającego jest skonstruowany tak, aby wytrzymać przeniesienie mocy do 300 KM. Napęd pochodzi z szerokokątnego wału WOM, z zabezpieczeniami sprzęgłami o możliwości przenoszenia momentów obrotowych do 2300 Nm. Rotor tnący o średnicy 800 mm, ma zdaniem producenta, stosunkowo niewielkie zapotrzebowanie na moc. Cięcie realizowane jest przez 8 rzędów zębów o nazwie Durostat, wykonanych ze specjalnej, drobnoziarnistej stali. W obu maszynach system docinania został wzbogacony o kilka noży, ich liczba wzrosła z 39 do 45 sztuk, co pozwala uzyskać teoretycznie 34-milimetrową odcinki zielonki. Zapotrzebowanie na moc wynosi od 160 do 300 KM.
Nowy Powercut
Nowy system cięcia - Powercut w Torro Combiline ma w tych maszynach opatentowany system podwójnych noży o nazwie Twinblade. Dzięki temu nie ma konieczności ich wymiany, a po stępieniu obracamy je i możemy pracować dalej, nie marnując czasu. Niezależnie od tego w maszynach jest dostępny automatyczny system ostrzenia noży Autocut.
Opony o rozmiarze do 800/45R26.5
Podłoga od strony załadunku została obniżona o 150 mm. Pozwala to na założenie opon o rozmiarze do 800/45R26.5. Ładowana pasza przenosi się łatwiej do tyłu, co prowadzi do jednolitego i sprawnego rozładunku, za który odpowiada łańcuch o oczkach wykonanych z 10-milimetrowej stali. Udogodnieniem jest również przednia regulowana hydraulicznie klapa pracująca w dwóch trybach. Umożliwia szybką zmianę pomiędzy trybem ładowania i trybem największego napełnienia. Może ona również wpływać na stopień zgniotu ładowanej masy. Kompresja jest regulowana w trybie automatycznym, za pomocą sprężyn dociskowych.
W przedniej ścianie znajduje się okno pozwalające na obserwację procesu załadunku. Sterowanie w wyposażeniu standardowym nowych przyczep Torro zawiera terminal Power Control Dostępne jest także wyposażenie współpracujące z systemami terminali bezprzewodowych oraz Isobus - CCI.