Weidemann 1160 - ulepszony eHoftrac
Maszyny eHoftrac, czyli miniładowarki Weidemann, z napędem elektrycznym, została wyposażona w nowe akumulatory. Te kompaktowe maszyny są nadal rozwijane i stanowią rodzaj ładowarek z przyszłościową formą napędu.
Weidemann - ładowarki przegubowe serii 40 i teleskopowe serii 50
eHoftrac 1160, to pierwsza miniładowarka Weidemmanna, napędzana elektrycznie. Jest ona produkowana seryjnie od kwietnia 2015 roku. Obecnie podlega pierwszym usprawnieniom. Jednym z nich jest montaż akumulatorów AGM firmy Hoppecke. Skrót AGM – jak podaje producent ładowarki - pochodzi od „Absorbent Glass Mat”, co oznacza, że przy tym rodzaju akumulatora elektrolit wiąże się w matach z włókna szklanego. Dzięki zamkniętej obudowie akumulatora woda podczas procesu ładowania nie wydostaje się poza akumulator, bo jest wiązana poprzez płyty z włókna szklanego. Dzięki temu akumulator jest w zasadzie bezobsługowy, notuje mniejsze ubytki wody, ma mniejsze wymagania dotyczące wentylacji. Ponadto bateria ładowarki jest mniej wrażliwa na temperaturę i emituje mniej ciepła podczas ładowania i cyklu pracy.
Ładowarka Weidemann Hoftrac 1380
Dwa akumulatory do wyboru
W standardzie producent montuje akumulatory o napięciu 48 wolt i pojemności 240 Ah, w opcji jest to akumulator 48-woltowy i o pojemności 310 Ah. Technologia AGM wprowadziła możliwość zwiększenia wydajności maszyny, dłuższej pracy i wyższych osiągów, pomimo takiej samej pojemności źródła energii.
Zintegrowana ładowarka – łatwa obsługa
Akumulator AGM posiada zintegrowaną ładowarkę „Onboard”, dzięki czemu nie wymaga już stałej stacji ładującej. Ładowanie jest możliwe bez problemu poprzez gniazda sieciowe 230V. Dotychczas użytkownicy maszyny zasilanej elektrycznie zauważali duży rozdźwięk między długim czasem ładowania, a czasem pracy, który był relatywnie zbyt krótki. Największą zaletą technologii AGM jest dlatego możliwość doładowań akumulatora w dowolnej chwili. W przypadku wymiany akumulatorów w posiadanych już maszynach, istnieje możliwość dostosowania ich do pracy z akumulatorami pracującymi w technologii AGM.