Weidemann - ładowarki przegubowe serii 40 i teleskopowe serii 50
Ładowarki 4080 i 4050 to maszyny wyposażone obecnie w nowe silniki spełniające najnowsze normy czystości spalin.
Seria 40 może mieć zamontowane trzy różne silniki marki Perkins: o mocy 75 KM, 102 KM oraz 122 KM. Wariant 75 KM odpowiada normie emisji spalin Euro IIIB z DPF (filtr cząstek stałych), a warianty 102 oraz 122 KM spełniają normę czystości spalin Euro IV (Tier 4 Final). Seria 50 ma do dyspozycji większy silnik o mocy 122 KM. W przypadku obydwu wariantów silników uzdatnianie spalin odbywa się za pomocą DOC (katalizator oksydacyjny) w połączeniu z SCR (selektywna redukcja katalityczna). Zbiornik na AdBlue znajduje się na przednim podwoziu maszyny. Nowe silniki umożliwiły dalszą redukcję emisji substancji szkodliwych. Przerobiono dopływ powietrza do komory silnika: powietrze jest teraz zasysane z tyłu, w tym celu przeprojektowana zastała pokrywa silnika. Nowy filtr powietrza ze zintegrowanym separatorem cyklonowym chroni silnik i zmniejsza zakres obsługi serwisowej, czyszcząc zasysane powietrze już wcześniej z większych zanieczyszczeń. W opcji dodatkowa chłodnica oleju, jest umieszczana obecnie w komorze silnika.
Ładowarka Weidemann Hoftrac 1380
Poza zmianami w silnikach, w ładowarkach teleskopowych 4080T i 5080T są teraz montowane większe siłowniki przechyłu, co zwiększa siłę wyrywającą. W celu ułatwienia podłączania osprzętu zasilanego hydraulicznie wszystkie nowe ładowarki kołowe i teleskopowe, producent wyposażył w system redukcji ciśnienia oleju hydraulicznego w tym układzie. Funkcja działa przy włączonym zapłonie lub uruchomionym silniku.
Maszyny posiadają klimatyzowane kabiny, układ jest montowany w dachu. Nowością jest również 3,5-calowy kolorowy wyświetlacz z rozszerzonymi funkcjami. Dzięki temu na wyświetlaczu można wyświetlić np. liczbę godzin pracy w danym dniu. W razie potrzeby dużego wydatku oleju hydraulicznego wielkość jego przepływu można ustawić ręcznie za pomocą elementu sterującego „Jog Dial”. Jest to znaczna zaleta, kiedy maszyna napędza hydrauliczny osprzęt dodatkowy, który nie wymaga pełnej wydajności hydraulicznej maszyny, jak np. w przypadku chwytaków do bel lub zamiatarki. W maszynach osiągających prędkość 40 km/h zmienione zostały przełożenie osi i przekładni oraz zamontowany został większy silnik jezdny i większa pompa nastawcza. Maszyny uzyskują dzięki temu kolejne 20% siły uciągu, automatyczną amortyzację ramienia załadowczego z 3 trybami pracy.
W zależności od użytego zaczepu, ładowarki mogą holować przyczepy o masie od 3 500 do 8 000 kg.